Elektronické dálniční známky bude distribuovat Česká pošta a Čepro. Klasické nahradí od příštího roku

Elektronické dálniční známky bude fyzicky distribuovat konsorcium státních podniků České pošty a Čepra. V tendru uspěly s cenově nejnižší nabídkou. Dostávat budou 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Nyní je odměna pro distributory 4,6 procenta. Nyní běží 15denní lhůta pro případné námitky proti výběr, informoval podnik Cendis, který má přípravu systému elektronických známek na starosti.

Praha (Aktualizováno: 13:23 4. 8. 2020) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálniční známka (ilustrační foto)

Elektronické dálniční známky by měly nahradit současné papírové kupony od příštího roku. | Zdroj: Profimedia

„Ve výběrovém řízení jsme nově u elektronických zastropovali výši odměny na 3,3 procenta, vítěz pak nabídl 2,3 procenta,“ uvedla za Státní fond dopravní infrastruktury Lucie Bartáková. Celkové náklady na distribuci známek nyní nelze odhadnout, záležet bude na prodejích vinět a zájmu motoristů o nový systém. Loni motoristé nakoupili papírové dálniční známky za 5,5 miliardy korun.

Havlíček odhaduje, že elektronické mýtné vyjde na 128 milionů. Sníží se požadavky na bezpečnost

Číst článek

Do veřejné soutěže na fyzickou distribuce se přihlásili čtyři zájemci. Vedle vítězného konsorcia se do tendru společně přihlásili i společnosti CzechToll a SkyToll, které už spolupracují na novém mýtném systému. Dalšími uchazeči byli konsorcium Autoklub Bohemia Assistance a MTX a samostatně podnik GECO.

Jednou z podmínek tendru bylo zajištění kamenných prodejen v obcích nad 10 000 obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 05.00 do 23.00 v pracovní dny. Vítězné konsoricum plánuje prodávat známky na pobočkách pošty a vybraných čerpacích stanicích.

Prodej přes e-shop

Státní fond dopravní infrastruktury zakázku vyhlásil už jednou, tehdy s odhadovanou cenou okolo 477 milionů korun. Navazovala na později zrušenou zakázku k informačnímu systému k dálničním známkám, proto byla zrušena i tato soutěž.

Fyzická distribuce známek bude doplňovat prodej přes internetový obchod. Vývoj informačního systému s e-shopem má nyní na starosti státní podnik Cendis. IT systém bude stát 128 milionů korun. Přípravu informačního systému provázely v minulých měsících velké problémy.

Zadání tendru v pořádku, uvedl antimonopolní úřad o zakázce, která stála Kremlíka funkci ministra

Číst článek

Státní fond dopravní infrastruktury totiž původně zakázku na jeho vývoj zadal společnosti Asseco Central Europe za 401 milionů korun. To však vyvolalo vlnu kritiky, kauza následně stála místo i ministra dopravy Vladimíra Kremlíka.

Stát původní zakázku zrušil a vývoj IT systému svěřil Cendisu. Spolu se zrušenou zakázkou na informační systém skončil i tendr na fyzickou distribuci známek, která měla původně vyjít na 477 milionů korun.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme