Expertní dobrovolnictví je v Česku na vzestupu

V Česku přibývá manažerů, kteří jako dobrovolníci pomáhají neziskovému sektoru. Experti například z oblasti informačních technologií, práva nebo krizového řízení využívají zkušeností a znalostí ze svého oboru při práci pro konkrétní neziskovou organizaci.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dohoda

Dohoda | Foto: Fotobanka stock.xchng

Podle ředitelky Fóra dárců pro nadační a dárcovské programy Kláry Šplíchalové jde už o desítky dobrovolníků z komerční sféry, kteří takto, často ve svém volném čase, pomáhají:

„Pro neziskové organizace je tato pomoc velmi důležitá, a to zejména z toho úhlu pohledu, že za běžných komerčních podmínek by tyto specializované expertní služby nemohly zaplatit, nemohly by na ně dosáhnout. Právě díky tomu, že jim tito manažeři pomohou, tak víceméně získávají dvojí přidanou hodnotu.“

Třeba ředitel komunikační agentury Ogilvy Interactive Tomáš Jindříšek pracuje jako dobrovolník v neziskovém sektoru několik hodin týdně. Uspořádal pro neziskové organizace konferenci o marketingu, je v představenstvu jedné neziskové organizace, které současně pomáhá vytvářet komunikační strategii a také spoluzakládal první portál pro darování neziskovým organizacím ‚darujsprávně.cz‘.

„S nadsázkou říkám, že někteří lidé třeba rádi hrají golf, který mě nezaujal, tak já místo toho věnuji volné chvíle těmto aktivitám. Někdy je to více hodin, někdy se k tomu člověk nedostane, je to spíš ve volném čase. Na druhou stranu tím, že mám pozici člověka, který řídí nějakou agenturu, tak některé činnosti se dají spojit dohromady s mojí pracovní pozicí.“

Zbyněk Zykmund, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme