Fámy a fakta o dálnici D47 proberou zástupci zúčastněných stran

Kvůli sporům o zvlněnou dálnici u Ostravy se dnes spolu s odborníky sejdou i zástupci státu a stavební firmy. V diskuzi nazvané Fámy a fakta o dálnici D47 se bude především řešit, jestli materiály použité pro stavbu dálnice jsou nekvalitní, a nakolik nebezpečné jsou propady u několika dálničních mostů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy | Zdroj: ČTK

Ředitelství silnic a dálnic především vadí, že stavební firma Eurovia podle posudků použila do tělesa dálnice jiný, levnější materiál, než který státu fakturovala.

Eurovia tvrdí, že změnu materiálu měla státem schválenou. To stát odmítá, připouští jen, že kromě stavební firmy selhali i jeho tehdejší zástupci, kteří stavbu špatně zkontrolovali.

Problémy jsou na této trase i s mosty. Jednak korodují více, než by měly, a jejich mostní pilíře místy poklesly až pětkrát víc, než se počítalo.

Projektant namítá, že ani takový pokles nemá vliv na jejich bezpečnost.

mta, Petr Sehnoutka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme