Férové banány všem, skandovali mladí lidé při recesistickém happeningu

Před nákupním centrem na pražském Andělu se dnes objevila fronta na banány. Podle Společnosti pro Fair Trade – NaZemi je v důstojných podmínkách vypěstovaných banánů v českých obchodech stále nedostatek. Organizátoři proto chtěli recesistickou akcí přimět kolemjdoucí, aby se více zajímali o původ banánů, které konzumují.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fronta měla upozornit na nedostatek fairtradových banánů v českých obchodech | Zdroj: ČTK

Mladí lidé se sešli v šedých maskách před kulisou znázorňující socialistickou prodejnu a dožadovali se banánů. Účastníci happeningu ve frontě ochotně odpovídali na dotazy kolemjdoucích.

„Nulová bezpečnost práce, spousta chemie, o které lidi vlastně ani nevědí, když ty banány pěstují,“ vysvětluje potřebu fair trade banánů jedna z účastnic.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktorka Eva Rajlichová sledovala happening požadující "férové" banány

Organizace usiluje především o to, aby české obchody nabízely zboží, u kterého má zákazník jistotu, že vzniklo v důstojných podmínkách.

Banánů se lidé ve frontě nedočkali, proto provedli za cinkání klíčů symbolickou revoluci. Už bez masek pak mladí aktivisté psali na novou kulisu, představující moderní supermarket, hesla jako "Férové banány všem" nebo "Chceme fairtradové zboží".

Společnost NaZemi chce kromě happeningu také jednat s velkým obchodním řetězcem právě o prodeji fairtradových banánů.

ČTĚTE TAKÉ: 'Fronta na banány' má zvýšit zájem Čechů o fair trade výrobky

„Je to něco úplně běžného v západní Evropě. V Anglii například každý čtvrtý prodaný banán je fairtradový, takže nevidíme důvod, proč by tomu tak nemohlo být tady u nás v České republice,“ je o úspěchu přesvědčena jedna z organizátorek Bára Mrázková.

O fairtradovém zboží sice ví, říká jedna z kolemjdoucích maminek, při nákupu se ale rozhoduje podle toho, jak jsou banány hezké. Jiní lidé se ale o původ zboží v obchodech zajímají více.

„Myslím, že každý obchodník, pokud ucítí od zákazníků, že vlastně to zboží žádají, tak to zařadí do svého sortimentu,“ myslí si propagátorka fairtradových čajů a kávy.

Eva Rajlichová, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme