Firma Kapsch připustila, že nemusí stihnout stavbu mýtných bran

Firma Kapsch varovala ministerstvo dopravy, že mýtné nemusí začít fungovat včas. Řádný termín vybudování mýtných bran na českých dálnicích a rychlostních silnicích podle ní narušila vyšší moc.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

provoz na dálnici D1 | Foto: Marián Vojtek

Firma Kapsch si takzvaně kryje záda. "My jsme dokonce povinni podle smlouvy upozornit na to, když se takováto situace přiblíží nebo nastane," přiznal generální ředitel firmy Karel Feix.

Ve smlouvě o výstavbě je totiž sankce pět milionů korun za každý den zdržení, pokud ovšem nezpůsobí toto zdržení vyšší moc. Tou podle Feixe může být i předběžné opatření brněnského soudu, které stavbu zdrželo o týden, nebo pokud v prosinci bude sněžit a mrznout.

"Oficiální zastavení osm dní znamenalo pro naše stavební dodavatele přerušení prací na dva, možná až tři týdny. Mráz může být zásah vyšší moci v okamžiku, kdy se dostanete nezaviněně do situace, že máte stavět a máte například betonovat v situacích, které nejsou pro takovou činnost vhodné," upozornil Feix.

Podle mluvčí ministerstva dopravy Marcely Žižkové to jsou ale nepřijatelné argumenty. "Ministerstvo dopravy má na to právní názor takový, že nedošlo podle nás k zásahu vyšší moci a že trváme na tom, že konsorcium Kapsch dostojí řádně a včas svým závazkům podle smlouvy o dodávce," uvedla Žižková.

I přes uvedené varování se dá podle Feixe výstavba mýtných bran stihnout včas. "Podle mých znalostí situace, jaká je dnes, bude 1. ledna 2007 mýtný systém spuštěn," dodal Feix.

Lenka Šumová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme