Firma Pfizer mohla zaplatit časopisu lékařské komory dva miliony korun

V případě podezření z korupce v České lékařské komoře vyšlo najevo, že farmaceutická firma Pfizer mohla skutečně přispět časopisu Tempus Medicorum dvěma miliony korun. Přesně tolik totiž podle oficiálního ceníku inzerce v tomto časopise stála vydaná reklama firmy Pfizer za prvních deset měsíců letošního roku. Radiožurnál to zjistil na základě srovnání oficiálního ceníku inzerce v časopise a vydané reklamy.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Léky | Foto: Archiv ČRo

Mluvčí Pfizeru Jiří Tráva toto zjištění komentovat nechce. Společnost Pfizer podle něj provádí vnitřní šetření. "Společnost Pfizer provádí vnitřní šetření týkající se možné účasti některého zaměstnance společnosti Pfizer na tomto případu. Jsme připraveni plně spolupracovat s českými úřady na objasnění všech sporných bodů souvisejících s touto situací. V současné době mohu sdělit pouze toto," řekl Českému rozhlasu Tráva.

Záběry skryté kamery, které zveřejnila Česká televize a otiskl časopis Týden, přitom dokazují, že ředitelka vydavatelství zmíněného časopisu Eva Klimovičová si zhruba před rokem na schůzce se zástupcem Pfizeru řekla o reklamní investici ve výši necelých tří milionů korun. Přislíbila za to možnost sjednání schůzky s Davidem Rathem, tehdejším šéfem České lékařské komory a dnešním ministrem zdravotnictví.

Eva Klimovičová se s Českým rozhlasem 1 - Radiožurnálem o tom, kolik společnost Pfizer proinvestovala peněz za reklamu v časopise Tempus Miedicorum, odmítla bavit. Šéfredaktor časopisu Marketing a Media Daniel Köppl ale považuje ceník inzerce periodika lékařské komory za přemrštěný. Srovnává ho například s odborně podobnými Zdravotnickými novinami, kde by firmy zaplatily za stejný produkt výrazně méně.

"Cena, kterou zmiňujete je výrazně nadsazená. Ten časopis nezasahuje lidi s rozhodovacími pravomocemi, což je důležité k tomu poznamenat," potvrzuje Köppl.

Společnost Pfizer má jako inzertní top klient časopisu navíc nárok na slevu. Její výše ale není známa.

Ministr Rath včera zveřejnil dopis, který odeslal na přelomu roku farmaceutické společnosti Roche. V něm se píše, že Klimovičová vyslovila podezření, že se ji zástupce společnosti údajně pokusil zkorumpovat. Společnost to už ale v lednu razantně popřela s tím, že si Klimovičová špatně vyložila její odstoupení od inzerování v časopise. Důvody zveřejnění korespondence ale Rath nevysvětlil.

Jan Hrbáček, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme