Fond dopravní infrastruktury si podle NKÚ najímal firmy na práci, kterou měl dělat sám

Státní fond dopravní infrastruktury utratil tři a půl milionu korun za práci, kterou měl podle Nejvyššího kontrolního úřadu dělat sám. Šlo hlavně o právní a poradenské služby. Byly vybrané přímo, bez posouzení dalších nabídek. Kontroloři se zaměřili na období let 2011 až 2014.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejvyšší kontrolní úřad, NKÚ (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

"V jednom z případů fond zaplatil 300 tisíc korun soukromé společnosti za kontroly zadávacích řízení. Z dokumentů ale nelze určit podíl práce firmy a vlastního zaměstnance fondu, který se kontroly také účastnil. Faktury obsahovaly jen část rozpisu vykonané práce, přestože firma měla doložit kompletní rozpis,“ říká mluvčí NKÚ Václav Kešner.

Problém byl podle kontrolního úřadu i u dalších 244 milionů korun. Fond dopravní infrastruktury je rozdal jako příspěvky na nové technologie. Například měly snížit hluk u silnice. Údajně ale nejde zjistit skutečný přínos zařízení.

Hodnocení totiž nedělá fond sám, ale píšou ho ti, kteří peníze od fondu dostali. A navíc hodně obecně. Například, že podmínky v oblasti se zlepšily, ale neví se o kolik decibelů.

Státní fond dopravní infrastruktury spadá pod ministerstvo dopravy. Resort má za to, že výsledky kontroly jsou v pořádku. NKÚ prověřoval výdaje za dvě miliardy korun a pochybnosti našel u ani ne dvou procent z této částky.

„Pokud jde o právní služby, je třeba říct, že fond má dva interní právníky a rozděluje přitom výdaje ve stovkách miliard. Je tedy naprosto namístě, že si najímal externí právní služby,“ tvrdí mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. I samotný NKÚ podle něj konstatoval, že fond prověrkou prošel dobře.

David Černý, Eliška Malínská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme