GDPR otravným telefonátům zcela nezabránilo. Firmy místo databází generují čísla náhodně

Otravné telefonáty podle deníku Právo nepolevují. A to i přesto, že tři týdny platí evropské nařízení o ochraně osobních údajů GDPR, které mělo jejich počet snížit. Společnosti místo vyhledání v databázích teď čísla generují náhodně.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Call centrum (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Často takovým způsobem nabízejí své služby banky, energetické společnosti nebo telefonní operátoři. Například společnost T-Mobile podle své mluvčí Anny Hroudové využívá služeb firmy ISC, která oslovuje zákazníky na základě náhodně vygenerovaných čísel.

ŠIFRA GDPR V 15 MINUTÁCH: mýty, marketingové triky, fotky ze školních akcí či lékařská mlčenlivost

Číst článek

Oslovený člověk by měl mít možnost na začátku každého hovoru projevit nesouhlas s tím, aby ho volající s nabídkami kontaktoval, vysvětluje deník Právo.

„Pokud operátor skutečně zavolá na zcela náhodně vygenerované číslo, které není v žádné dostupné databázi, a tak ani není spojené s žádným jménem či jiným identifikačním údajem konkrétní osoby, nejedná se o prohřešek proti zákonu o ochraně osobních údajů,“ řekl deníku Vojtěch Marcín z Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Ve chvíli, kdy náhodně volaný zákazník řekne operátorovi své jméno a operátor si ho chce k číslu přiřadit, je to podle GDPR možné pouze se souhlasem zákazníka. To bude ale podle Vratislava Urbáška z Advokátní kanceláře Urbášek & Partners vzhledem k informační kampani kolem GDPR a GDPR samotnému mnohem těžší.

Právo dodává, že obtěžujících telefonátů by proto v budoucnosti mělo být míň.

ada Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme