GDPR otravným telefonátům zcela nezabránilo. Firmy místo databází generují čísla náhodně

Otravné telefonáty podle deníku Právo nepolevují. A to i přesto, že tři týdny platí evropské nařízení o ochraně osobních údajů GDPR, které mělo jejich počet snížit. Společnosti místo vyhledání v databázích teď čísla generují náhodně.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Call centrum, telefonní operátor (ilustrační foto)

Call centrum, telefonní operátor (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Často takovým způsobem nabízejí své služby banky, energetické společnosti nebo telefonní operátoři. Například společnost T-Mobile podle své mluvčí Anny Hroudové využívá služeb firmy ISC, která oslovuje zákazníky na základě náhodně vygenerovaných čísel.

ŠIFRA GDPR V 15 MINUTÁCH: mýty, marketingové triky, fotky ze školních akcí či lékařská mlčenlivost

Číst článek

Oslovený člověk by měl mít možnost na začátku každého hovoru projevit nesouhlas s tím, aby ho volající s nabídkami kontaktoval, vysvětluje deník Právo.

„Pokud operátor skutečně zavolá na zcela náhodně vygenerované číslo, které není v žádné dostupné databázi, a tak ani není spojené s žádným jménem či jiným identifikačním údajem konkrétní osoby, nejedná se o prohřešek proti zákonu o ochraně osobních údajů,“ řekl deníku Vojtěch Marcín z Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Ve chvíli, kdy náhodně volaný zákazník řekne operátorovi své jméno a operátor si ho chce k číslu přiřadit, je to podle GDPR možné pouze se souhlasem zákazníka. To bude ale podle Vratislava Urbáška z Advokátní kanceláře Urbášek & Partners vzhledem k informační kampani kolem GDPR a GDPR samotnému mnohem těžší.

Právo dodává, že obtěžujících telefonátů by proto v budoucnosti mělo být míň.

ada Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme