Gymnázia podporují učení podle vlastních programů, ukázal výzkum

Gymnázia, která zkouší zavádět takzvanou kurikulární reformu, tedy rámcové a školní vzdělávací programy, obecně reformu podporují. Vnímají ji jako dobrý potenciál pro změnu. Na druhé straně se ale obávají toho, aby systém nebyl bezbřehý. Ukázal to průzkum Výzkumného ústavu pedagogického mezi pilotními gymnázii.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nová učebna Podkrušnohorského gymnázia v Mostě | Foto: Eva Holá

Ředitelé gymnázií varují před nadměrnou mírou nezávislosti, které školy v přípravě školních vzdělávacích programů mají. Reformní kroky podle některých navíc nejsou systémově koordinované, ukázal průzkum.

„Z rozhovorů vyplynulo, že za zcela zásadní problém je považován problém určitého nesouladu mezi tím, jak je nastavována maturita, a tím, jak je v kurikulárním dokumentu nastavován cíl v pojetí klíčových kompetencí,“ popsal další výhrady ředitelů vedoucí výzkumu Tomáš Janík.

Reforma do středoškolského sektoru vstoupila loni v září. Všechna gymnázia a velká část odborných škol tak začala učit podle svých vzdělávacích programů, které si v uplynulých dvou letech napsaly. Další výzkum se zaměří na nepilotní gymnázia. Výsledky budou v listopadu 2010.

Martin Hromádka, Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru