Hejného metoda výuky je pro děti prospěšná, mají lepší výsledky, ukázal průzkum

Děti učené Hejného metodou mají lepší výsledky. Ukázal to rozsáhlý průzkum společnosti Kalibro Projekt, který zkoumal i to, jak Hejného metoda ovlivňuje výuku matematiky. Zúčastnily se ho čtyři tisíce žáků pátých tříd. O prospěšnosti výuky podle profesora Milana Hejného se stále přou odborníci.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Profesor Milan Hejný. | Zdroj: Wikipedia Commons

Cílem Hejného metody je vést žáky k interaktivitě a studiu podle vlastních poznatků, vysvětlují Hospodářské noviny.

Matematika se podle ní vyučuje už na 750 z více než 4000 základních škol.

Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc

je český a slovenský matematik, odborník na didaktiku matematiky, profesor Pedagogické fakulty UK v Praze. Syn pedagoga Víta Hejného a herečky Nadi Hejné, synovec politika Ivana Pietora a pravnuk novináře Ambro Pietora.

Kritici takové výuky argumentují tím, že správnému pochopení matematiky škodí. Je podle nich vhodná jen pro vybrané skupiny žáků.

David Souček ze společnosti Kalibro, která provádí testování na školách, ale uvedl, že testy nepotvrdily, že by metoda nebyla vhodná pro slabší žáky.

Žáci, kteří se učí podle učebnic profesora Hejného, měli lepší výsledky i v některých úlohách z jiných předmětů. Například v testu z českého jazyka, který byl postaven na delším textu.

Zastánci této metody si vysvětlují lepší výsledky těchto dětí i v dalších předmětech tím, že jsou vedeny k přemýšlení o učivu do hloubky a pochopení problému. Projevuje se to třeba v čtenářské gramotnosti nebo ve vyjadřování.

Barbora Valášková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme