Pražský hotel nabízel české hovězí jako australské, odhalila kontrola inspekce

Hotel Holiday Inn v pražském Kongresovém centru vydával na svém jídelním lístku hovězí z Česka za maso z Austrálie. Při kontrole to zjistila Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Informoval o tom v sobotu její mluvčí Radoslav Pospíchal. Ředitel hotelu Zdeněk Kovařík s rozhodnutím nesouhlasí, hosty o momentálním nedostatku australského masa vždy informuje obsluha.

Praha (Aktualizováno: 17:31 16. 2. 2019) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Inspekce začala intenzivně kontrolovat restaurace, když vyšlo najevo, že v Polsku se dostávalo do oběhu hovězí z mrtvých či nemocných krav (ilustrační foto)

Inspekce začala intenzivně kontrolovat restaurace, když vyšlo najevo, že v Polsku se dostávalo do oběhu hovězí z mrtvých či nemocných krav (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Inspekce začala intenzivně kontrolovat restaurace, když vyšlo najevo, že v Polsku se dostávalo do oběhu hovězí z mrtvých či nemocných krav, a že se potenciálně závadné maso dostalo i do zahraničí včetně Česka. Skandál propukl koncem ledna a od té doby inspekce provedla více než 1000 kontrol.

Pražská restaurace vydávala podle inspektorů hovězí z Česka a Austrálie za severoamerické

Číst článek

„V jídelním lístku bylo u pokrmu uvedeno označení Hovězí steak z australské svíčkové s lilkovým pyré a restovanou zeleninou, ovšem kontrolou předložené dokumentace inspektoři zjistili, že kontrolovaná osoba klamala spotřebitele, neboť používala pro přípravu pokrmu surovinu z České republiky,“ uvedl mluvčí. Provozovatel prý na místě chybu v jídelním lístku napravil.

Podle ředitele hotelu Kovaříka ale hosty informovala obsluha restaurace o tom, že steak z australské svíčkové je momentálně stažen z nabídky kvůli nedostupnosti australského svíčkového hovězího masa u dodavatelů.

„Svíčkové hovězí maso z českého chovu se v chladicích zařízeních nachází proto, že je využíváno při přípravě pokrmů v jiných našich provozovnách, například denním bistru nebo kantýně pro zaměstnance, kde tento týden bylo nejednou v nabídce, ale také využíváno v rámci skupinových akcí, při nichž hotel zajišťuje catering,“ sdělil Kovařík.

Tyto informace prý hotel vznesl jako námitku a jsou zaneseny v kontrolním protokolu. „Hotel Holiday Inn Prague Congress Centre prověří právní možnosti obrany proti nezákonnému postupu SZPI, kdy prostřednictvím svého mluvčího porušila ustanovení správního řádu o povinnosti zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které se úřední osoby SZPI dozvěděly při výkonu své činnosti,“ dodal Kovařík.

Už dříve v únoru inspekce objevila jiné případy klamání zákazníků. V královéhradeckém podniku Mexita Hradec dělali argentinskou roštěnou z mladého býčka z hovězího z Brazílie. V Děčíně nabízeli v Pizzerii Ciao - Ciao brazilské maso jako Carne di manzo - chlazené hovězí maso Argentina.

V Mariánských Lázních zjistili inspektoři klamání v restauraci s názvem National Restaurant, kde carpaccio z jihoamerické hovězí svíčkové připravovali z masa původem z Nizozemska.

„SZPI bude v intenzívních kontrolách i tohoto segmentu pokračovat,“ dodal mluvčí.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme