Hrazení ztrát Českých drah je neprůhledné

Hrazení ztrát osobní dopravy Českých drah ze státního rozpočtu je neprůhledné. S tímto závěrem zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu souhlasí vláda Mirka Topolánka. Ztráty drah se podle NKÚ dají těžko ověřit a ministerstvo dopravy dostatečně nekontroluje nakládání s dotacemi na veřejnou dopravu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pendolino jezdí do Děčína | Foto: Jan Rosenauer

I když resort dopravy a České dráhy se zprávou nesouhlasí, odsouhlasila vláda podle šéfa ministerstva životního prostředí Petra Kalaše, aby úřad vedený Alešem Řebíčkem provedl nápravu. Podobně se mají zachovat i ostatní ministerstva, kterých se nálezy NKÚ týkají.

"Příslušná ministerstva přijala návrhy NKÚ a po odsouhlasení byla přijata opatření, která vedou k nápravě těch zjištění, která Nejvyšší kontrolní úřad zjistil," řekl Kalaš.

České dráhy se podezření brání. Mluvčí podniku Aleš Ondrůj vysvětluje, při prokazování ztráty z osobní dopravy postupují České dráhy v souladu s platnými vyhláškami.

"Ty právě vycházejí ze způsobu odbavení cestujících. České dráhy prodávají jízdenky nikoliv na konkrétní spoje, ale na danou trasu. Samozřejmě v celé věci postupujeme společně s ministerstvem dopravy a také s krajskými úřady, které obědvávají regionální dopravu, a snažíme se, aby prokazování té ztráty bylo v rámci možností doplněno o další nástroje, jako je sčítání frekvence cestujících, jako je elektronické sledování jízdenek a celá řada dalších nástrojů, které pak to sledování ztráty upřesňují," dodal Ondrůj.

Jitka Hanžlová, Ondřej Černý, Vilém Janouš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme