Ředitelství vodních cest se kvůli přístavišti v Hřensku obrátilo na soud. Správa parku požaduje další studii

Ředitelství vodních cest plánuje podpořit rekreační plavbu po Labi. Chystá se postavit 10 nových přístavišť a mol od Roudnice nad Labem po Hřensko. A právě kvůli molu ve Hřensku, kde požaduje Správa národního parku od ředitelství zpracování studie na posouzení vlivu stavby na životní prostředí, podalo na Správu parku Ředitelství vodních cest žalobu ke správnímu soudu. Studie by prý celou výstavbu prodražila a také protáhla.

Tento článek je více než rok starý.

Hřensko Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ředitelství vodních cest plánuje podpořit rekreační plavbu po Labi. Chystá se postavit 10 nových přístavišť a mol od Roudnice nad Labem po Hřensko. Právě ve Hřensku (na snímku) se dostalo do sporut se správu Národního Parku České Švýcarsko

Ředitelství vodních cest plánuje podpořit rekreační plavbu po Labi. Chystá se postavit 10 nových přístavišť a mol od Roudnice nad Labem po Hřensko. Právě ve Hřensku (na snímku) se dostalo do sporut se správu Národního Parku České Švýcarsko | Foto: Karelj | Zdroj: Wikimedia Commons | CC BY-SA 3.0,©

„Tam je zjevně myšlené, že když někdo přijede se svojí vlastní třeba kajutovou lodí, tak aby tam mohl zakotvit,“ pozoruje mluvčí Národního parku České Švýcarsko Tomáš Salov přívoz z nábřeží ve Hřensku, „což je záměr, proti kterému v principu ani ochrana přírody nic nemá. Jenom musí být umístěný na vhodném místě.“

Přehrát

00:00 / 00:00

České Švýcarsko a Ředitelství vodních cest se dostaly do sporu. Přístaviště v Hřensku bude řešit soud. Téma pro Danielu Pilařovou

Asi 800 metrů proti proudu ještě před Hřenskem je blízko břehu zaraženo v Labi několik ocelových daleb. Slouží k přivazování lodí třeba při velké vodě. Právě tam by Ředitelství vodních cest rádo zbudovalo molo pro rekreační plavbu.

„Jedná se o plovoucí molo, které bude u stávajících ocelových daleb. To znamená, tam to nebude nová stavba. Jen mezi ně umístíme plovoucí molo a jednu lávku, která vede na břeh,“ vysvětluje mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.

Teritorium bobra i vydry

„Ten stavební záměr zasahuje do teritoria bobra evropského nebo vydry říční. Mohou tady být vlivy, které souvisí třeba s prohrábkami kolem stavebního díla,“ vysvětlil stanovisko správy parku Tomáš Salov.

„Ochrana přírody v tuto chvíli jenom říká, že je potřeba zpracovat posouzení vlivu na životní prostředí,“ dodal Salov.

NKÚ: Dopravu stály vleklé výkupy pozemků a nevýhodné smlouvy desítky milionů

Číst článek

To ale ředitelství odmítá a podalo kvůli tomu na park žalobu ke správnímu soudu. „Domníváme se, že tyto vlivy se předloženou dokumentací podařilo vyloučit,“ vysvětlil Bukovský. „Zpracovávání dalších podrobných studií a posudků není potřebné a představuje to zbytečné vynakládání prostředků státu.“

Kromě přístavního mola ve Hřensku muselo ale Ředitelství vodních cest nechat vypracovat posouzení vlivu stavby na životní prostředí na další dvě přístaviště v Malých Žernosekách. Dokumentaci společnosti aktuálně vrátil Ústecký kraj k dopracování.

Jestli bude muset Ředitelství vodních cest vypracovat studii EIA i na projekt ve Hřensku, rozhodne správní soud v Ústí nad Labem.

Daniela Pilařová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme