Internet užívá už polovina Čechů, vyplývá z průzkumu

V Česku stále roste počet uživatelů internetu. Alespoň jednou měsíčně se na něj podívá už pět milionů a 750 tisíc Čechů, tedy asi polovina populace. Vyplývá to z aktuálního výzkumu NetMonitor, který pravidelně provádí společnost Media Research.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Žena u počítače | Foto: Jiří Hošek

Internet už v Česku používají kromě seniorů prakticky všechny věkové skupiny, i když nejvíc času na něm tráví mladí lidé mezi patnácti a třiceti lety. Na druhé straně ale roste i počet starších uživatelů této sítě.

„Přibývají i starší uživatelé. Lidé ale přibývají napříč věkovými a vzdělanostními skupinami. Uživatelé starší pětapadesáti let tvoří zhruba třináct procent, což může být dáno určitým konzervativním postojem těchto lidí vůči internetu. Dávají přednost spíše rozhlasu nebo televizi,“ uvedl Viktor Mahrik ze společnosti Mediaresearch.

Přehrát

00:00 / 00:00

Naďa Bělovská prezentovala výzkum NetMonitor

Prognózy přitom ukazují, že návštěvnost internetu nadále poroste a bude se dlouhodobě zvyšovat ve všech věkových skupinách.

V průběhu času se mění i obsah toho, co si uživatelé na internetu nejčastěji hledají. I když stále nejvíce uživatelů používá při příchodu na internet stále rozcestníky, přes které se dostanou do své e-mailových schránek nebo na weby telekomunikačních společností, odkud posílají smsky.

Hodně používanými servery jsou pak také servery zpravodajské, protože lidé si na webových stránkách hledají často informace.

„Často už se ale stává nosičem informací video vedle textu, který do této chvíle dominoval. Do budoucna očekáváme, že se zvýši užívání internetu v mobilních telefonech. V poslední době také roste důvěra lidí v nakupování po internetu,“ doplnil Mahrik.

Internet je hlavně zábavou

Kromě klasického nakupování se Češi učí také přeprodávat a dražit věci, o čemž svědčí fakt, že v počtu zobrazených stran se na 3. místě v dubnovém průzkumu umístil například server aukro.cz. NetMonitor také současně ukázal, že uživatelé vnímají internet čím dál více jako zábavní médium, za které ho v průzkumu označilo 95 procent oslovených respondentů.

„Výzkum prokázal, že zhruba 56 respondetů denně vyhledává zábavné klipy a videa,“ potvrdila Hana Friedlaendrová ze společnosti Mediaresearch

Hubněte zdravě na Facebooku

Stále více lidí na internetu také ze záznamu nebo naživo sleduje média, a to nejen už zmíněné zpravodajské servery, ale také si čím dál častěji stahují vysílání tuzemských i světových rádií a televizí. Lidé stále více využívají také různé sociální sítě.

S rostoucí silou internetu roste také zájem společností umisťovat na webové stránky reklamy. Výdaje na internetovou reklamu postupně stále narůstají, alespoň tedy přepočet objemů zadaných reklam přepočtený podle aktuálních ceníků jednotlivých serverů. Celkové výdaje na internetovou reklamu za první čtyři měsíce roku meziročně stouply o čtrnáct procent.

V době hospodářské recese ale mají společnosti snížené rozpočty a je možné, že se s majiteli webových stránek domlouvají na výrazně nižších cenách, než jsou ty ceníkové. Obecně ale platí, že zájme inzerovat na internetu se stále zvyšuje.

„Internet je vhodný prostor pro reklamní sdělení. Podle výzkumu 66 procent lidí uvedlo, že vnímá reklamu na internetu. Zhruba pětina pak uvedla, že reklamu zkonzumuje, pokud je něčím zaujme," uvedla Friedlaenderová.

Aby ale byla internetová reklama úspěšná, musí se velmi rychle přizpůsobit aktuálním trendům.

„Třeba už nefungují reklamy pouze bannerového typu, ale spíše reklamní spoty, se kterými se dá pracovat i sociálních sítích,“ připomněla výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu Kateřina Hrubešová.

Právě sociální sítě jsou přitom podle Hrubešové ideálním místem pro inzerování, protože naděje na úspěch je na nich větší než na ostatních internetových stránkách, pokud jsou tedy sociálním sítích dobře přizpůsobené.

Tomáš Pavlíček, Naďa Bělovská, Václav Rojík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme