Střet zájmů senátora Valenty bude řešit přerovský magistrát, uvedlo ministerstvo spravedlnosti

Podezření na střet zájmů senátora Iva Valenty (za Soukromníky) bude prověřovat přerovský magistrát. Sdělil to mluvčí ministerstva spravedlnosti Vladimír Řepka. Ministerstvo vybralo přerovský úřad z toho důvodu, že se nachází nejblíže místu trvalého pobytu senátora. Podnět na Valentu podala organizace Transparency International, podle níž politik ovládá přes jiné společnosti regionální televizi TV Brno 1.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ivo Valenta | Foto: Jan Bartoněk | Zdroj: Český rozhlas

Transparency International původně zaslala podnět zlínskému magistrátu. „Tento úřad je z projednávání věci vyloučen, protože odvolacím orgánem by v daném případě byl Krajský úřad Zlínského kraje, kde senátor Valenta působí jako zastupitel. Ze stejného důvodu ve věci nemůže činit žádné procesní úkony ani samotný Krajský úřad Zlínského kraje,“ vysvětlil Řepka.

Miliardář Valenta převede svůj byznys do svěřenských fondů. Hlavní je pro něj politika

Číst článek

Právě proto rozhodovalo o pověření jiného úřadu ministerstvo a vybralo Magistrát města Přerova ve správním obvodu Krajského úřadu Olomouckého kraje, který má Valenta nejblíže. „Takto postupujeme standardně a postup odůvodňujeme zásadou hospodárnosti a procesní ekonomie,“ doplnil mluvčí.

Brněnská televize

Podle Transparency International ovládá Valenta brněnskou regionální televizi prostřednictvím českých a kyperských firem. Organizace je přesvědčena o tom, že se tím provinil proti zákonu o střetu zájmů, který zakazuje veřejným funkcionářům osobně ovládat firmy provozující rozhlas, televizi nebo vydávající noviny. Senátor to odmítá. V přestupkovém řízení mu hrozí pokuta do 250 tisíc korun.

Transparency podala podnět na Valentu kvůli střetu zájmů. ‚Vyvolávají umělou kauzu,‘ tvrdí senátor

Číst článek

Valentovi patří mimo jiné loterijní společnost Synot Tip či 70procentní podíl ve společnosti Our Media, pod niž spadá nejen TV Brno 1, ale i televize Praha TV, portál Parlamentní Listy či slovenský deník Pravda a web Pravda.sk. Na vlastnictví internetových serverů se ovšem zákon o střetu zájmů nevztahuje.

Transparency International podala podobný podnět i na premiéra Andreje Babiše (ANO) kvůli údajnému ovládání médií ve skupině Mafra. Zabývá se jím městský úřad v Černošicích u Prahy, rozhodnutí předpokládá do 26. ledna. Babiš svůj majetek převedl v únoru 2017 do svěřenských fondů a podle svého názoru tím dostál povinnostem vyplývajícím ze zákona o střetu zájmů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme