,Shořel i za tvoje statusy na fejsíčku?‘ Firma Primeros pobouřila pozvánkou na film o Palachovi

„Honza byl cool kid, veselej kluk a rváč. Shořel i za Tebe a Tvoje free statusy na fejsíčku? Zvedni zadek a pojď do kina,“ napsal ve středu český výrobce kondomů Primeros na facebook. Vzkazem chtěl pozvat na promítání filmu Jan Palach v pražském Kině Pilotů. Status se následně setkal s řadou pobouřených reakcí. Firma se brání, vzkazem prý chtěla vzbudit zájem o akci a lidi „zvednout ze židle“.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Od sebeupálení Jana Palcha uběhlo ve středu 50 let. Firmu Primeros prý trápilo, že je jeho odkazu v nezávislých pražských kinech věnován malý prostor. | Foto: Ondřej Hájek | Zdroj: ČTK

Pozvánka firmy Primeros, tuzemského výrobce prezervativů, se na facebooku objevila už ve středu. Informovala o události v pražském Kině Pilotů a zprávu doplnila o vzkaz s několika emoji symboly.

„Honza byl cool kid, veselej kluk a rváč. Shořel i za Tebe a Tvoje free statusy na fejsíčku? Zvedni zadek a pojď do kina. Jako bonus dostaneš Primeros tričko, když nám pošleš do PM fotku s lístkem,“ zní pozvánka.

Pod statusem se brzy začaly objevovat negativní reakce. „Tak tenhle post je dno. Tragédie.“, „Jste ubožáci. Tohle mohl napsat jen někdo, kdo to nemá v hlavě v pořádku.“, Neskutečný hnus! To vám vzkazuje Honzův spolužák.“ Tak zní některé z komentářů pod statusem. 

Pozvánka na akci v Kině Pilotů | Zdroj: Facebook

‚S čistým svědomím‘

Majitel a ředitel společnosti Roman Kocián k věci ve čtvrtek vydal oficiální stanovisko. Nápad na uspořádání promítání filmu o Palachovi podle něj přišel přímo od Primeros, firmu prý trápil malý prostor, který je v nezávislých pražských kinech Janu Palachovi věnován. 

„V tomto kontextu a na základě naší osobní iniciativy u majitele Kina Pilotů byla na nadcházející sobotní večer mimořádně zařazena projekce filmu Jan Palach režiséra Roberta Sedláčka, na který jsme rovněž přislíbili pozvat naše fanoušky a zaplnit tím kapacitu kinosálu,“ napsal Kocián. „Tím jsme tedy s čistým svědomím a bez dalších postranních úmyslů přispěli naším dílem k Palachovu odkazu,“ vysvětlil vznik kontroverzního příspěvku na sociální síti. 

„Ten příspěvek měl zvednout ze židle a poslat do kina lidi, kteří by na ten film třeba nikdy nešli,“ brání se dále firma v jedné z odpovědí pod komentáři.  

dbr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme