Jednal jsem s firmou Kapsch i antimonopolním úřadem. Ušetřilo se 1,5 miliardy, tvrdí Faltýnek

První místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek připustil v pátečním tiskovém prohlášení, že jednal se zástupci společnosti Kapsch a scházel i se zástupci antimonopolního úřadu. Uvedl, že jeho cílem bylo vypsání tendru, aby Česká republika nemusela řešit, co dál s mýtem.

Praha (Aktualizováno: 13:58 8. 3. 2019) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

První místopředseda ANO Jaroslav Faltýnek | Foto: Petr Horník / Právo | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Faltýnek zdůraznil, že v minulém volebním období byl v dopravní koaliční radě, která se zabývala otázkou výběru mýtného. „Z tohoto důvodu je tedy zřejmé, že jsme se setkávali se všemi relevantními subjekty, ale i experty na otázku výběru poplatků za přepravu v rámci české dálniční sítě,“ uvedl. Tyto schůzky považuje za legitimní. Podle něj se díky činnosti skupiny ušetřilo 1,5 miliardy korun.

Současně zpochybnil, zda by byl v případě výhry třetího subjektu v tendru Kapsch dostatečně součinný při předání systému. „Tato obava trvá i v současnosti,“ napsal Faltýnek.

„Naším cílem bylo to, aby tendr vůbec proběhl a Česká republika nemusela složitě řešit, že systém na výběr mýta přestane být funkční a Česká republika bude přicházet o finanční prostředky, které z mýta plynuly, ročně jde o deset miliard korun,“ napsal Faltýnek.

Věřím, že Faltýnek vyjde s čistým štítem, řekl Babiš. S místopředsedou hnutí o zásahu nemluvil

Číst článek

V dopravní koaliční radě byl Faltýnek například s poslanci Janem Birkem (ČSSD), Janem Volným (ANO) a Milanem Ferancem (ANO). Řešili rozsah zpoplatnění, ale i další otázky týkající se právě mýta. „Díky činnosti i této koaliční skupiny jsme v přechodném období, mezi výběrem nového provozovatele mýtného systému, ušetřili našemu státu a českým občanům 1,5 miliardy korun,“ poznamenal šéf poslanců hnutí ANO.

Kapsch provozuje mýtný systém v Česku od roku 2007. V tendru na nového provozovatele mýta po roce 2019 ale vyhrálo konsorcium CzechToll/SkyToll s nabídkou 10,75 miliardy korun za deset let provozu. Nový mýtný systém se satelitní technologií by měl být na dálnicích spuštěn letos 1. prosince, na silnicích první třídy od ledna 2020.

Kapsch výsledky tendru napadl, a ÚOHS pak nejprve loni v květnu výběr vítěze tendru zrušil. V září ale své předchozí rozhodnutí přehodnotil a platnost smlouvy potvrdil. Kapsch následně neuspěl ani s rozkladem proti rozhodnutí ÚOHS. Rakouská firma se proto v únoru obrátila na soud.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme