Jez v Děčíně se zatím stavět nezačne, stále nemá souhlas MŽP

Lodní dopravci se jezu na Labi v Děčíně jen tak nedočkají. Ministerstvo životního prostředí totiž znovu vrátilo Ředitelství vodních cest dokumentaci EIA k tomuto projektu. Kladný posudek dopadu stavby na životní prostředí je přitom nezbytnou podmínkou pro zahájení stavby.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Parník na Labi (ilustr. obr.) | Foto: Petr Vorlíček

Výstavba plavebního stupně v Děčíně se podle Ředitelství vodních cest zpozdí o půl roku až rok. Poprvé ministerstvo životního prostředí vrátilo dokumentaci k dopracování už loni v květnu.

Šéf Ředitelství vodních cest Jan Skalický označuje krok ministerstva za účelový a zvažuje napadení způsobilosti autora posudku. Ředitelství navíc připravuje i další právní kroky.

„Válka s ministerstvem životního prostředí nám byla vyhlášena – nejenom Ředitelství vodních cest, ministerstvu dopravy, ale zejména všem účastníkům plavby, všem profesním skupinám, průmyslu i životnímu prostředí, protože já trvám na tom, že vodní doprava je nejekologičtějším druhem dopravy,“ reagoval šéf Ředitelství vodních cest Jan Skalický.

Ministerstvo dopravy přitom výstavbu plavebního stupně v Děčíně dlouhodobě považuje za prioritu. Měl by pomoci české lodní dopravě, která je podle rejdařů v kritickém stavu. Vodní doprava jako obor prý u nás může úplně zaniknout.

„Stamiliardy korun se od roku 1989 daly na výstavbu silnic, železnic – samozřejmě, to je v pořádku, my potřebujeme dobré silnice i dobré železnice. Ale oproti tomu vodní doprava dostala prakticky nulu prostředků, to znamená prostředků, které by přispěly ke zlepšení situace,“ říká tajemník sekce vodní dopravy Svazu dopravy Jiří Aster.

Zbyněk Zykmund, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme