Jezdily tam tanky, ale zas tak divoké to není, líčí čeští turisté po návratu z Hurghády

Cestovní kanceláře dnes přivezly další české turisty z Egypta. Část z nich si svůj pobyt užila až dokonce, někteří si ale dovolenou museli o několik dní zkrátit.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště, letadlo, České aerolinie (ilustrační foto)

Letiště, letadlo, České aerolinie (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„Byla jsem v Hurghádě. Bylo to spíš nepříjemné, jeden den tam i jezdily tanky. Předevčírem našli kousek od McDonald‘s šest obrovských kontejnerů se zbraněmi. Byla jsem nahlášená na ambasádě, ta mě dvakrát kontaktovala. A Exim by na mě asi zapomněl. Jsem docela naštvaná, protože to tam není zase tak divoké, jak to vypadá,“ vysvětluje Michaela Krejčí, která musela na žádost cestovní kanceláře odcestovat z Egypta o čtyři dny dříve.

Doteď ale neví, jestli se s ní cestovka za zkrácený pobyt vyrovná. O situaci v Egyptě se dozvídala jenom z internetu, informace od cestovní kanceláře prý vůbec nedostala. Další turista, který si nepřál být jmenován, zůstal se svojí rodinou v Hurghádě celou dobu a sledoval, co se v zemi děje.

Přehrát

00:00 / 00:00

S turisty, kteří se vrátili z Hurghády, natáčel redaktor Jan Beneš

„Nebyli jsme přímo v centru Hurghády, takže nás to nijak nepostihlo. Komunikovali jsme s delegátem. Ten tvrdil, že zprávy z domova jsou přehnané, že se nic takového neděje. Samozřejmě jsme sledovali místní televizi. Letíme v řádném termínu, ale byli tací, kteří se po třech dnech museli vrátit. Cestovní kanceláře je posílaly zpátky.“

Turistům, kteří se předčasně vrátili z Egypta, slibují cestovní kanceláře náhradu. Jenže například klienti Exim Tours dostali podle Televize Nova menší odškodnění, než jim firma ve skutečnosti slíbila. Turisti jsou prý proto připraveni domluvit se na hromadné žalobě. Pro Exim Tours to ale není podle mluvčího Stanislava Zímy na pořadu dne.

„Skutečně jsme urychleně nejdříve řešili, jak klienty dostat co nejdříve domů. Toto mělo prioritu. V této chvíli již vracíme sto procent částky těm klientům, kteří si dovolenou zaplatili s odletem na 13. září a neodletí na ni,“ říká Zíma.

Klientům, kteří na dovolené strávili méně dní, by měla firma začít kompenzovat zkrácený pobyt od dnešního dne.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme