Jihomoravský kraj po letech mění grafiku včetně loga, zaplatil zhruba dva miliony korun

Jihomoravský kraj představil nové logo a další vizuální prvky. Vedení hejtmanství přichází se změnou grafiky po osmi letech. Za nové návrhy zaplatil úřad asi dva miliony korun.

Brno Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Logo tvoří modrý nápis Jihomoravský kraj, kde písmeno M je větší a červené. Modrá a červená barva nahradily předešlou modrou, žlutou a zelenou.

„Byl vybrán návrh, který je založen na jednoduchosti, minimalismu a nadčasovosti,“ vysvětlila pro Český rozhlas Brno mluvčí hejtmanství Monika Brindzáková.

„Je to čistá typografie, která ale má své základy v moravské tradiční tvorbě. To znamená, vychází z tradičních barev, tvarů a moravské keramiky fajáns, krojů a samozřejmě i architektury,“ doplnila.

Nové logo Jihomoravského kraje | Zdroj: Jihomoravský kraj

Písmeno M je výrazné proto, že jeho tři nožky symbolizují historii, současnost a budoucnost, takže je podle tvůrců nápis nadčasový.

Na toto písmeno navíc začínají dominanty jako Morava, Macocha, Moravský kras, Mohyla Míru, ale také modrotisk nebo muzea. V klipu kraj znázornil písmeno M jako klenbu historických staveb, obrysy střech vinných sklepů, ale také jako obrácené poprsí slavné Věstonické Venuše.

Logo kraj postupem času zavede na web, tiskoviny, reklamní předměty, bannery, ale i na smlouvy.

Grafika za dva miliony

Náklady na celou zakázku byly téměř dva miliony korun. Za ně vznikla dvě loga, jedno pro Jihomoravský kraj a jedno pro region Jižní Morava, obě ve stejném červeno-modrém provedení.

„Vznikly dva vizuální styly a dva manuály. Součástí zadání byl kraj jako takový a potom také destinační značka," upřesnila mluvčí Jihomoravského kraje.

Kraj vypsal na podobu loga výběrové řízení. Ze šesti návrhů čtyř agentur vybírala odborná komise. Byli v ní politici, ale především odborníci. Rozhodli jsme se pro změnu na základě hodnocení nezávislého názoru odborníků, kteří doporučili modernější pojetí komunikace včetně loga kraje," uvedl hejtman Bohumil Šimek z ANO

S logem je spokojený. Věřím, že se nám prostřednictvím tohoto moderního vizuálního stylu podaří prezentovat, co kraj dělá, jaké jsou jeho priority, a zejména že dojde k jednotné komunikaci kraje jako správního celku i kraje jako destinační značky," dodal Šimek.

Alena Hesová, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme