Kampaň lékařů splnila své. Byla ale špatně načasovaná, říká PR odborník

Lékařská kampaň Děkujeme, odcházíme se zřejmě blíží ke svému konci. Šéf lékařských odborů Martin Engel dnes lékaře vyzval, aby protest neprodleně ukončili. Kampaň podle Karla Křivana z nezávislé PR agentury MouseHouse splnila svůj účel, směrem k veřejnosti ale byla špatně načasovaná.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Premiér Petr  Nečas po jednání s šéfy ČLK Milanem Kubkem a LOK Martinem Engelem

Premiér Petr Nečas po jednání s šéfy ČLK Milanem Kubkem a LOK Martinem Engelem | Zdroj: ČTK

Kampaň podle Karla Křivana splnila svůj účel minimálně krátkodobě. „Prosadili si svoje a to je u kampaně nejdůležitější. Tam se nedávají známky za umělecký dojem. Buďto zboží prodáte, nebo ne,“ řekl Křivan.

Přehrát

00:00 / 00:00

Karel Křivan z nezávislé PR agentury MouseHouse ve Světě o desáté.

Problémem ale nyní podle něj může být pohled na lékaře, jako takové. „Je otázka, jestli slogany používající slova exitus ve spojení s lékařem jim pomohou. Reforma začíná a myslím si, že lékaři se o většinovou podporu veřejnosti opřít nemohou,“ poznamenal Křivan s tím, že kampaň lékařům nejspíš z dlouhodobého hlediska spíš ublíží.

Kampaň podle něj měla dvě chyby. První bylo načasování směrem k veřejnosti a médiím. „Ve chvíli, kdy málokdo dostal od ledna přidáno a kdy oni chtějí pro mnoho lidí poměrně relativně razantní peníze, tak to je první chyba,“ řekl Křivan. Druhou chybou pak podle něj byly zvolené slogany.

Křivan se také domnívá, že kampaň mohla být stejně účinná, kdyby byla více orientovaná směrem dovnitř. „Někdy kolem ledna začala i média psát, že to je pravicová stávka a že jde o reformu. Oni měli příležitost možná dřív kývnout na požadavky ministra a jít do toho s tím, že jim nejde jen o peníze. Což se pořád snaží zdůrazňovat,“ podotkl Karel Křivan.

Co se ale podařilo, je udržet o téma zájem médií. „Oni byli ti, kteří ho tam dostali, a byli to ti, kteří ho tam drželi několik měsíců. To je velmi kvalitní PR výkon. Zdálo se mi, že vláda to ze začátku podcenila a vlastně skoro nekomunikovala. Ale Heger pak působil dobře a myslím si, že si tím pádem hodně pomohl,“ uvedl PR odborník.

Akce Děkujeme, odcházíme bude podle něj mít ještě jeden důsledek. A to ten, že to povede k emancipaci pacientů. „Že si pacienti řeknou: ‚Zdravotnictví je byznys‘, tudíž se budu ptát, na co mám právo,“ dodal Křivan s tím, že pacienti teď nejspíše budou vůči systému odvážnější.

Václav Pešička, Tomáš Pavlíček, Alice Kottová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme