Kampaň 'Táta dneska frčí' má posílit roli otců

Víc zapojit muže do rodiny je cílem kampaně Táta dneska frčí, která právě začíná. Kampaň pořádají Síť mateřských center a Liga otevřených mužů. V mateřských centrech po celé republice jsou připravené zábavně-sportovní akce, včetně přednášek, výstav a soutěží.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Otec s dětmi | Foto: Corbis

„Otcové byli dlouho v ústraní, takže cílem akce je zviditelnit je, ukázat, že jsou také důležití pro děti, rodiny i komunity. Kampaň je tedy zaměřena i na to, aby se otcové více zapojili do komunitního života,“ uvedl spoluzakladatel Ligy otevřených mužů psycholog Martin Jára.

Přehrát

00:00 / 00:00

O kampani Táta dneska frčí mluvil na radiožurnálu jeden z jejích organizátorů psycholog Martin Jára.

Podle zakladatelky mateřských center Rút Kolínské nemá být pro muže potupa přijít do mateřského centra.

„Tím je důvod pro tatínka, aby přišel do mateřského centra a touto problematikou se zabýval. Nebo si tam s dětmi pohrál a zjistil, že to není nic špatného do mateřského centra jít. S dalšími otci tam navíc může porovnávat svůj životní styl a názor na podíl otce nejen na výchově dětí, ale i na péči domácnost,“ řekla Kolínská.

V rámci kampaně připravují mateřská centra nejrůznější programy zaměřené právě na tatínky. „Buď zábavného charakteru nebo sportovního. Připraveny jsou i přednášky o otcovských kompetencí nebo rozdělení mateřské a otcovské role v rodině,“ dodala Kolínská.

Podle psychologa Járy je dlouhodobým cílem Ligy otevřených mužů i prosazení zavedení svátku dne otců, který se slaví v mnoha zemích světa.

Mateřská centra ve spolupráci s Ligou otevřených mužů pořádají kampaň už počtvrté. Letos potrvá do 20. června.

Nikola Bojčev, Veronika Sedláčková, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme