Rozestavěné mosty a lávka zejí prázdnotou. Stavební firma skončila v insolvenci, dělníci odešli
Visutá lávka nad nádražím v Chebu a dva mosty na hlavním tahu z Karlových Varů do Plzně. Na stavbách dohromady za víc než 200 milionů korun se zastavily práce a dělníci je opustili. Soud s firmou Raeder & Falge, která je měla postavit, zahájil insolvenční řízení. Ředitelství silnic a dálnic teď hledá varianty, jak v místech co nejdřív zajistit provoz.
„Před týdnem tady bylo zařízené staveniště, buňky. Bohužel dneska už vidíme, že buňky jsou odvezeny a dělníci už tady nejsou. Na stavbě prakticky nikdo není a firma s námi nekomunikuje,“ říká Jiří Baloun z regionální pobočky Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech.
Dva mosty na hlavním tahu mezi Plzní a Karlovými Vary měla opravit firma Raeder & Falge.
„V současné chvíli stojíme na z půlky zdemolované stavbě. Druhý most je v podobné situaci, měla začít rekonstrukce, měla se pokládat nová deska, bohužel k tomu už nedošlo,“ stěžuje si Baloun.
Mostovka samotná a předpolí mostu se mělo celé znovu vystavět. „Mělo se to napojit na stávající komunikaci a mělo dojít zároveň k opravě komunikace mezi těmi dvěma mosty,“ upřesňuje vedoucí provozního úseku Baloun.
Na most zavítala i technička Romana Ledašilová. Na odhalené mostovce přímo na mostě vyčnívají i kovová lana. „To jsou kotvy předpínacích lan. Ty kotvy jsou obnažené, a vzhledem k tomu, že pršelo, tak je špatně, že to leží v těch dírách obnažené a ve vodě,“ říká Ledašilová.
„Musíme teď s projektantem říci, jestli se nám vyplatí zakonzervovat ten most přes zimní období, nebo to nechat být přes zimu, jak to je, a po Novém roce udělat nový celý most,“ plánuje Ledašilová.
Nereálný termín
Obě stavby měly být původně hotové do konce listopadu letošního roku. Ačkoliv je začátek srpna, tak je nereálné, že by se to stihlo.
„Jedním z hlavních důvodů je, že stále máme platnou smlouvu s tou stávající společností, kterou bychom museli vyvázat. Dále by muselo dojít k novému výběrovému řízení na nového dodavatele. I kdyby se tyto kroky stihly v nějakém rychlém sledu, tak je tu pořád obrovský problém na trhu s materiály. Cokoliv teď objednáváte, tak musí být s velkým předstihem. Co se týče betonu a dilatací oceli, ty jsou na trhu prakticky nedostupné, takže z těchto důvodů jsou 3–4 měsíce na dokončení nereálné,“ popisuje vedoucí provozního úseku Baloun.
Opravy výtluků na silnicích mají skluz. Komplikují je jednání o cenách asfaltových směsí
Číst článek
U Mostu blíž k Plzni začíná objízdná trasa, kterou zčásti řídí i semafory. Objízdná trasa je poměrně úzká, bude se ale využívat i během zimy.
„Prakticky nám nic jiného nezbude. Je tam ale obrovský problém na konci směrem ke Karlovým Varům v šířce vozovky, kde to teď řídí semafory. Máme tam svodidla, ale nejsou ocelová. Vzhledem k tomu, že zimní údržba probíhá za určitých podmínek a je potřeba určité šířkové uspořádání vozovky, muselo by dojít k výměně zádržného systému v tomto úseku. To s sebou samozřejmě nese nemalé finanční následky a hlavně by se muselo vyřešit, jak bude v zimě údržba v tomto úseku probíhat,“ uvádí Baloun.
Firma Raeder & Falge se ke stavbě a jejímu dalšímu pokračování nevyjádřila.