Klienti české ING jsou terčem phishingu

Klienti české pobočky ING by si v těchto dnech měli dát pozor na podvodné emaily. Takzvaný phishing je nejčastější metodou počítačových pirátů, jak připravit zákazníky bank o peníze. Ve falešném mailu většinou žádají doplnění údajů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Počítač

Počítač | Foto: Fotobanka PhotoRack

Banka už na svém webu klienty varuje a radí, jak rozpoznat falešný e-mail. Obsahuje například odkaz na stránku, která navádí k zadání PINU a hesla k online bankovnictví.

Přehrát

00:00 / 00:00

Klienti české ING jsou terčem phishingu. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Alžběta Havlová

Phishing šíří jeho autoři jako klasický spam. Dostali ho proto i klienti jiných bank.

E-mail se na první pohled tváří důvěryhodně. Logo banky sedělo, text ale nevyhovuje pravidlům českého pravopisu, často chybí diakritika. Právě pravopisné chyby jsou často tím jasným důkazem o podvrhu.

Phishing je přesto v určité míře úspěšný a vždy se najdou klienti, kteří ve falešném formuláři své osobní údaje vyplní. Útočníkům tak umožní přístup ke svému účtu.

Pak už záleží na tom, jaké zabezpečení banka používá. Pokud je nedostatečné, klient může přijít o veškeré peníze.

Oběťmi phishingu se před pěti lety stali třeba také klienti České spořitelny nebo Citibank, nedávno s ním měli problémy uživatelé systému pro placení na internetu PayPal.

Alžběta Havlová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme