Klub českých turistů otevřel v Praze 13 turistickou trasu pro vozíčkáře

V Praze byla otevřena první turistická trasa pro vozíčkáře. Klub českých turistů ji vyznačil speciálními turistickými směrovkami s logem vozíčkáře. Takové turistické trasy jsou už například v Brně, v jižních Čechách, v Plzni a Hradci Králové.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vozíčkáři  - odkaz na bezbariérový vstup - ilustrační foto

Vozíčkáři - odkaz na bezbariérový vstup - ilustrační foto | Foto: Vladan Dokoupil

Turistická trasa pro vozíčkáře začíná na Slunečním náměstí před radnicí, nakoukne do Prokopského údolí, její hlavní část obkrouží centrální park a končí u Kulturního domu Mlejn. Na trase bude umístěno šest informačních panelů.

Počin Klubu českých turistů vítá Erik Čipera, zástupce ředitelky občanského sdružení Asistence:

„Pokud to bude stezka, na kterou se budou moci lidé na vozíku spolehnout, že je absolutně bez bariér a budou se tam moci v bezpečí vydat, tak je to jedině dobře. Potřebujeme více takových míst v Praze,“ říká Čipera, který se chystá trasu osobně vyzkoušet.

Podle něj Praha není nevstřícná k potřebám a možnostem lidí na invalidním vozíku, ale trend úprav klesá:

Přehrát

00:00 / 00:00

O nové turistické stezce pro vozíčkáře mluvil ve Světě o deváté Erik Čipera, zástupce ředitelky občanského sdružení Asistence

„Já tady mám před sebou tabulku zpřístupněných přechodů, což je velký problém. Člověk na vozíku se nemůže dostat ze silnice na silnici. Během dvou let to kleslo o polovinu, což je hrozné. Je to velký problém, který měl být už dávno vyřešený, a není. Když se tempo bude takhle zvolňovat, tak nevím, kam to směřuje,“ obává se budoucnosti Čipera.

Stavební úpravy se podle Čipery omezily kvůli stavbě tunelu Blanka:

„Všechny prostředky jdou na vybudování tunelu Blanka. To je taková zátěž, která pak ze všech ostatních segmentů, které se týkají dopravy, ubírá prostředky. Praha se rozhodla, že po tunelu Blanka bude následovat další tunel, takže ta situace se jen tak nezlepší, pakliže se neozveme.“

Kromě nájezdů na chodníky trápí vozíčkáře i nájezdy na tramvajové zastávky.

„Největším problémem jsou zastávky s výstupem do vozovky. Těch ubývá opravdu pomalu. Já bych doporučoval, aby ti, co o tom rozhodují, si to jednou zkusili,“ doporučuje Čipera.

Vzorem pro Prahu by mohly být podle něj města jako Vídeň, Kodaň nebo Mnichov.

Helena Berková, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme