Koalice si slíbí podle MfD věrnost nejen pro jednu vládu
Na jednotnému postupu až do dalších parlamentních voleb se shodly strany budoucí vládní koalice: ODS, KDU-ČSL a SZ. Jak informuje Mladá fronta Dnes, takový závazek má být součástí koaliční smlouvy. Právo píše, že kauza Gumotex míří před Ústavní soud. Naftový magnát Karel Komárek podle Hospodářských novin hodlá koupit firmu, která dopravuje tryskáčem byznysmeny po světě. Obyvatelé Česka ovládají angličtinu velmi dobře - srovnání s ostatními státy Evropské unie přinášejí Lidové noviny.
Jednotně až do dalších parlamentních voleb chtějí postupovat občanští demokraté, lidovci a zelení. Právě takový závazek chtějí podepsat v připravené koaliční smlouvě. Mladá fronta Dnes zjistila od jednoho z vyjednavačů, který nechtěl být jmenován, že taková dohoda v praxi znamená, že i kdyby první pokus o vládu zkrachoval, neměl by se žádný z partnerů spojit s ČSSD a s ní začít jednání o vládě. Končícímu premiérovi Jiřímu Paroubkovi to podle deníku dále snižuje šanci, že by mohl vládu sestavit, pokud by Topolánek napoprvé neuspěl.
Případ bývalého generálního ředitele Chemapolu Václava Junka a sedmi manažerů firmy Gumotex obviněných ze zneužívání informací v obchodním styku se necelých šest měsíců od sdělení obvinění dostane před Ústavní soud. Jak píše deník Právo, obhájce generálního ředitele Gumotexu Michal Žižlavský se domnívá, že byly závažně porušeny některé ústavní zákony, a to jak ze strany policie, tak i dozorujícího státního zástupce.
Advokát proto podal trestní oznámení na policejního komisaře Jiřího Pospíšila pro podezření ze zneužívání pravomoci veřejného činitele. Toho se měl podle něj dopustit zejména manipulací při vedení výslechů. Komisaře mezitím z případu jeho nadřízený odvolal.
Letecká společnost Grossmann Jet Services, která dopravuje tryskáčem byznysmeny po světě, bude podle Hospodářských novin od příštího týdne patřit výlučně naftovému magnátu Karlu Komárkovi. Odkoupí totiž od Dagmar Grossmannové ke svému podílu jejich 49 %. Služeb Grossmann Jet Services využívá zatím zahraniční klientela. Loni tvořila devadesát procent.
Tento poměr by se ale měl brzy měnit a poměr Čechů by se měl zvedat. Firma odhaduje, že v budoucnu bude třetina české a dvě třetiny zahraniční klientely. Konkurence na trhu luxusních privátních tryskáčů zatím není příliš silná. V Evropě je asi desítka společností, které nabízejí srovnatelné služby. A všechny dobře prosperují.
Mladá fronta Dnes porovnává prodej nových a ojetých vozidel. Prodejci ojetin prožívají zlaté časy. Trh s auty z druhé ruky letos roste, naopak nových vozů se kupuje méně. Stále se zvyšuje i počet ojetých aut z dovozu. Pravidla pro jejich import navíc budou od 1. července mírnější a půjde dovážet i automobily starší osmi let. Jen od ledna do května jich bylo na úřadech přihlášeno k provozu přes 62 tisíc.
Česko navíc zatím nemá žádné zákony, které by zvýhodňovaly majitele novějších a ekologičtějších aut, jako je to například v Německu. Výrobci a dovozci nových aut upozorňují už roky na nízký počet prodaných nových vozů. Podle nich mají stará spoustu negativ - kromě toho, že svými emisemi víc špiní ovzduší, jsou také méně bezpečná. I proto končí na českých silnicích více nehod tragicky.
Lidové noviny zaostřily na angličtinu Čechů. Tento jazyk ovládáme na poměrně vysoké úrovni, a to i ve srovnání s ostatními státy Evropské unie. Podle průzkumu agentury Universitas dochází v Česku k výraznému nástupu angličtiny, je nečastějším cizím jazykem ve věkové skupině 18 až 39 let.
Následuje němčina a francouzština. Plynule, dobře nebo alespoň částečně anglicky mluví třetina Čechů. Za takový výsledek se nemusíme stydět. Své schopnosti ale často neumíme prodat - Češi podle zahraničních lektorů znalosti mají, ale stydí je aktivně používat, při konverzaci si nevěří.