‚Měl svou pravdu‘. Nová kampaň na podporu očkování otevřeně ukazuje reálné záběry z nemocnic
Bezvládná těla pacientů, modré pytle na převážení zemřelých. Titulky jako Uvěřil dezinformacím nebo Měl svou pravdu. Nová část mediální kampaně ministerstva zdravotnictví na podporu očkování odstartuje oficiálně v úterý. Využívá fotografie přímo z nemocnic. Radiožurnál a server iROZHLAS.cz mají některé z použitých snímků k dispozici.
Fotografie lidí připojených na přístroje ve vážném stavu, nebo přímo zemřelých lidí, kterým zdravotníci píší fixou na tělo datum a čas úmrtí. Realita na nemocničních odděleních intenzivní medicíny se nově dostala i do oficiálně části mediální kampaně ministerstva zdravotnictví.
„Konečně přichází brutální kampaň,“ informoval už před víkendem premiér a šéf ANO Andrej Babiš ve svém pořadu na sociálních sítích. Podle něj se její podoba inspirovala obrázky z krabiček na cigarety.
„Vybírali jsme z několika stovek fotografií, používat budeme asi 12 z nich. Kampaň bude v tištěných médiích, na sociálních sítích a počítáme se zásahem i v online médiích,“ řekl Radiožurnálu mluvčí ministerstva zdravotnictví Daniel Köppl.
Resort v tomto týdnu chystá i nové spoty pro televize a rozhlasové stanice.
„Je to primárně financované z druhých 50 milionů, které nám na podporu očkování proti koronaviru dala v průběhu léta vláda. Souběžně s tím se nám podařilo domluvit spolupráci se společností Facebook a dalšími firmami. Část investic bude od nich,“ doplnil Köppl.
Dosud ministerstvo spoléhalo na „pozitivní kampaň“ se sloganem: Udělejme tečku za koronavirem. Úřad vlády na její vypracování vypisoval tendr. Novou „brutální“ kampaň vytvářelo samo ministerstvo zdravotnictví.