Ministerstvo zdravotnictví znovu hledá ředitele komunikace. Má navrhnout strategii ke covidu

Ministerstvo zdravotnictví hledá ředitele či ředitelku odboru komunikace s veřejností. Zájemci se mají podle zveřejněného inzerátu hlásit do 15. ledna. Předložit mají třístránkový návrh strategie komunikace ke covidu-19. Mluvčí úřadu Barbora Peterová uvedla, že jiné personální změny se v tiskovém oddělení úřadu neplánují.

Praha (Aktualizováno: 14:46 4. 1. 2021) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministerstvo zdravotnictví hledá ředitele komunikace (ilustrační foto) | Zdroj: Úřad vlády ČR

Ředitelem odboru se stal v září za bývalého ministra Romana Prymuly (za ANO) Jan Brodský, který předtím působil na ministerstvu práce a sociálních věcí. Server iROZHLAS.cz se Brodského zeptal, z jakého důvodu na postu ředitele skončil. Ten ale zatím neodpověděl.

Mluvčí ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová redakci potvrdila, že Brodský již odbor komunikace nevede. Ani ona ale na dotaz, proč již funkci nezastává, neodpověděla: „Sdělovat ryze osobní důvody ukončování pracovních poměrů jakéhokoliv zaměstnance ministerstva zdravotnictví, není v mé kompetenci.“

Ministerstvo od října nespustilo slibovanou kampaň. Nyní ruší vypsaný tendr, vsadí na dobrovolníky

Číst článek

V inzerátu má ředitel komunikace „tvorbu a realizaci komunikační strategie covid-19“ mezi vykonávanými činnostmi spolu s vedením zaměstnanců, zpracováním vnější i vnitřní komunikace ministerstva se schopností vytvářet a řídit PR strategie.

„Co se týče komunikační kampaně, tak určitě něco bude bez ohledu na nástup nového ředitele, tedy určitě nebudeme s další prací na kampani čekat až na nástup nového ředitele odboru,“ uvedla Peterová. Ministerstvo podle ní v současnosti úzce komunikuje ohledně kampaně s Úřadem vlády.

Úřad po novém šéfovi komunikace požaduje například vysokoškolské vzdělání, znalost mediálního prostředí nebo práci s utajovanými informacemi nejméně ve stupni „důvěrné“ či schopnost vést odbor formou krizového řízení.

Interní materiály. Ministerstvo zdravotnictví tají analýzy dezinformací o covidu

Číst článek

Pracovní místo je zařazeno ve 13. platové třídě pro zaměstnance ve veřejných službách. Podle praxe v oboru je platový tarif od 28 880 korun hrubého bez praxe do 42 640 korun za praxi delší než 32 let.

Předchozí ředitel odboru Brodský působil na ministerstvu zdravotnictví už v minulosti. Po příchodu ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO) se ředitelkou odboru a zároveň mluvčí stala Gabriela Štěpanyová a Brodský se přesunul na ministerstvo práce.

Na ministerstvo zdravotnictví se Brodský vrátil v říjnu spolu s ministrem Prymulou. Po nástupu nového ministra Jana Blatného se post ředitele odboru a tiskového mluvčího opět rozdělil a jako mluvčí nastoupila v listopadu Peterová. Ta dříve působila jako mluvčí Státního ústavu pro kontrolu léčiv a jako mluvčí vlády premiéra Andreje Babiše (ANO).

Kampaň ke covidu

Vláda podle expertů, které před časem oslovil Radiožurnál, zaspala se spuštěním kampaně k očkování proti covidu-19. Označili to za selhání. Přenechává tak prostor dezinformátorům, kteří se na téma v poslední době zaměřují.

„Nám tady chybí nějaká jednoznačná státem zaštítěná informační kampaň, která by lidem vysvětlila, proč je důležité očkování. A právě ta absence přenechává volné pole působnosti nejrůznějším dezinformačním webům. Tady je obrovské selhání státu,“ řekl prezident České lékařské komory Milan Kubek.

O spuštění kampaně rozhodla vláda v říjnu. V médiích se objevilo video s úryvkem z básně Jitřní píseň od Jiřího Wolkera a také inzerát z dílny ministerstva, který sklidil veřejnou kritiku. Resort zdravotnictví také v polovině prosince vypsal tendr na kampaň k tématům spojeným s covidem včetně očkování, záhy ho ale po kritice zrušil.

VIDEO: ‚Snad plakali jsme, ale teď chcem žít!‘ Očkování proti covidu propagují verše Jiřího Wolkera

Číst článek

Premiér Andrej Babiš (ANO) pak koncem prosince řekl, že u kampaně na očkování má ministerstvo zdravotnictví zdržení. Zmíněné video podle něj připravil ve spolupráci s resortem Úřad vlády. Chystá se však podle něj komplexní kampaň na očkování, na kterou je ale podle něj čas.

Mluvčí vlády Jana Adamcová pak pro Radiožurnál v pondělí doplnila, že nyní se mezi Úřadem vlády a ministerstvem zdravotnictví připravuje smlouva o spolupráci, ve které dojde ohledně kampaně k rozdělení úkolů.

„Úřad vlády by měl zodpovídat za kreativní část a ministerstvo zdravotnictví za nákup mediálního prostoru,“ doplnila.

Soutěž ke kampani má být podle Babiše vyhodnocena nejpozději do konce ledna. Se spuštěním kampaně se pak podle Adamcové počítá v průběhu února.

ako, art, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme