Linku 1221 přetížili volající kvůli změně druhého termínu očkování. Ministerstvo prosí o trpělivost

V pondělí oznámil ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) na twitteru, že je nově možné změnit si termín druhé dávky očkování proti koronaviru na lince 1221. Ta je od té chvíle zavalená množstvím volajících. „Prosíme občany o trpělivost, případně o opětovné zavolání později,“ uvedla pro server iROZHLAS.cz mluvčí ministerstva zdravotnictví Gabriela Štěpanyová.

Praha (Aktualizováno: 20:28 28. 6. 2021) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jen v den otevření by zdravotníci v O2 Aréně měli naočkovat tisíc lidí | Foto: René Volfík | Zdroj: Český rozhlas

Ministerstvo zdravotnictví zřídilo informační linku 1221, která slouží občanům pro zodpovězení dotazů spojených s epidemií koronaviru. Od pondělí je také linka dosud jedinou možností, kde si mohou lidé změnit termín očkování proti koronaviru.

„Zavolejte na linku 1221, kde vám ho pomohou v rozmezí osmi dnů změnit. Hledáme cesty, jak očkování maximálně zpřístupnit,“ uvedl Vojtěch

O možnosti změny termínu informoval v pondělí na svém twitterovém účtu. Pro mnoho lidí je posunutí termínu očkování zásadní kvůli plánování letních dovolených. Druhou dávku vakcíny od společnosti Pfizer je nově možné posunout v rozmezí mezi 34.–42. dnem od prvního termínu. Doposud byl termín mezi první a druhou dávkou stanovený na 38 až 42 dnů.

Vzhledem k vysokému počtu zájemců ovšem nyní zabere volání desítky minut a výsledek je nejistý. Hovor se opakovaně po oznámení o nedostupnosti operátorů ukončí. Redakce několik hodin zkouší dostupnost linky se stejným výsledkem. Tím je oznámení, že operátoři vyřizují dotazy osob, které se dovolaly dřív.

Mluvčí ministerstva zdravotnictví nejprve tvrdila, že „linka přetížená není“. Pak ale přiznala, že čekací doba na hovor s operátorem během pondělka kolísala. 

„Na lince jsme zaznamenali zvýšený zájem o možnost posunout termín druhé dávky. Čekací doba se v tuto chvíli pohybuje v řádu minut. Prosíme občany o trpělivost, případně o opětovné zavolání později. Za vzniklé zdržení se velmi omlouváme,“ sdělila serveru iROZHLAS.cz Štěpanyová. Ministerstvo podle ní posiluje kapacity, aby se čekací doba postupně zkrátila. 

Podle šéfa Chytré karantény Petra Šnajdárka to ale není potřeba, protože kapacity už navýšené jsou. „Linka není přetížená. Lidé prostě volají, chtějí si změnit termín. Nevím, co zase hledáte za píč**iny, s prominutím,“ doslova reagoval na dotaz serveru iROZHLAS.cz. 

hyh, sto Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme