‚Nejsem podepisovací stroj.‘ Ředitelství silnic a dálnic neopustil kvůli zdraví, tvrdí Kováčik

Pavol Kováčik skončil na konci července ve funkci generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic nikoliv ze zdravotních důvodů, jak znělo oficiální zdůvodnění. Rozhodl se odejít kvůli stupňujícím se sporům s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem (za ANO) i lidmi uvnitř ředitelství ohledně budoucnosti této státní organizace. Napsaly to úterní Hospodářské noviny.

Tento článek je více než rok starý.

Praha (Aktualizováno: 8:36 27. 8. 2019) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pavol Kováčik

Pavol Kováčik | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Cítil jsem, že jsem ztratil podporu pana ministra v realizaci důležitých kroků, na kterých jsme se dříve domluvili. Cíle jsme měli sice totožné, ale začaly se lišit naše pohledy, jak se k těmto cílům dopracovat,“ řekl Kováčik Hospodářským novinám.

Odchod Kováčika

Kováčik byl jmenován do čela ŘSD na začátku května, tři dny po nástupu Kremlíka do funkce ministra dopravy. Nový ministr si od něj sliboval především zintenzivnění a urychlení dopravní výstavby a efektivnější řízení dopravního provozu při krizových situacích. Před měsícem ministerstvo dopravy oznámilo, že Kováčik odstoupil na vlastní žádost, a to ze zdravotních důvodů.

První konflikt s Kremlíkem se měl týkat auditu smluv a probíhajících veřejných zakázek, kdy Kováčik některé soutěže pozastavil a ministr v tom údajně viděl jen zbytečné průtahy.

Vyvstal tlak na to, abych to nezdržoval. Já jsem panu ministrovi řekl, že nejsem podepisovací stroj, a když už něco podepíši, tak si za tím musím stát,“ uvedl bývalý šéf Ředitelství silnic a dálnic.

Organizační změny

K odchodu z čela dálničního ředitelství po necelém čtvrtroce se Kováčik rozhodl podle deníku hlavně kvůli tomu, že ministr Kremlík zarazil jím připravené organizační změny. Ty měly spočívat v pozměněné struktuře Ředitelství silnic a dálnic, ale i v náboru asi 60 nových lidí - dělníků pro údržbu nových úseků dálnic i specialistů.

Dálnice by stavěl rychleji jen superman, tvrdí ministr Ťok. Jak to dokázali Poláci?

Číst článek

Kováčik ale uznal, že proti plánu se postavily také odbory vedené členem KSČM Karlem Skoupilem, uvedl deník. „Odborová organizace se proti tomu postavila ve stylu, že Ředitelství silnic a dálnic je perfektně fungující organizace a není co měnit,“ dodal Kováčik.

Kremlík: Bez komentáře

Proti organizačním změnám se ale podle současného vedení zvedl odpor. „Jím provedené změny již od počátku vedly k chaosu, nepřehlednosti a u většiny nově zřizovaných pozic i k duplicitě,“ řekl mluvčí ředitelství Jan Studecký.

Ministr Kremlík nechtěl důvody Kováčikova odchodu komentovat. Motivaci pana Kováčika k odchodu nemohu posuzovat, musím však trvat na tom, že mně sdělil zdravotní důvody,“ uvedl ministr, který řízením ředitelství po Kováčikově odchodu pověřil Radka Mátla.

Klíčové pro Kremlíka je, aby se Ředitelství silnic a dálnic co nejrychleji transformovalo na akciovou společnost.

ČTK, och Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme