Leden plní posilovny a fitcentra, Češi chtějí po Vánocích zhubnout

Začátek roku je pro posilovny a fitcentra obdobím, kdy prodají největší počet permanentek. Novoroční předsevzetí zhubnout totiž každoročně přiláká v lednu až o třetinu víc zákazníků, jak ukazují data sportovišť. Byznys je to ale i pro zkrášlovací a výživové poradce nebo třeba pro firmy, které nabízejí diety.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bojovat proti nadváze se dá různými způsoby

Bojovat proti nadváze se dá různými způsoby | Foto: European Commission Audiovisual service

Místo jídla a polehávání u televize pohyb a cvičení. Posilovna v centru Prahy se už od rána plní lidmi. V poledne jich jsou tam desítky. Třeba paní Linda se právě chystá na hodinovou lekci. Po Vánocích chce totiž shodit pár kilo.

„Teď zrovna se chystám na skupinovku - bodypump, ale jinak jsem radši tedy ve fitku. Zjistila jsem, že mi to dělá dobře psychicky a hlavně jsem se chtěla zpevnit. Takže se snažím pravidelně cvičit, i když je pravda, že přes ty Vánoce jsem to trošku zanedbávala,“ přiznává.

Přehrát

00:00 / 00:00

Češi chtějí po Vánocích zhubnout a tak do posiloven a fitcenter vyrazí v lednu až o třetinu víc lidí. Stoupá i zájem o služby výživových poradců. Podrobnosti má Zuzana Švejdová

Díky novoročním předsevzetím Čechů teď posilovnám a fitness centrům začíná hlavní sezóna. Jen během ledna se návštěvnost každoročně zvedá až o 30 procent.

„Nejvíc návštěvníků po novém roce je až tak druhý třetí týden v lednu. Nárůst bude tak o třetinu víc. Hlavně, co se týče špičky po šesté hodině - mezi půl sedmou, půl devátou. Pro představu - každý stroj na této ploše je plně obsazený,“ ukazuje trenér pražského fitcentra Jakub Šedivý. „V podstatě, že tam je jako málo míst, kde se dá ještě pořádně hnout,“ dodává.

Za sportovní aktivity jsou lidé ochotni utratit i tisíce korun. Třeba roční permanentka do posilovny v Praze vyjde zhruba na sedm tisíc korun, podobné ceny zaplatí lidé i v Ostravě nebo v Brně.

Některá centra vyžadují takzvané klubové členství, které je vázané smlouvou i na několik měsíců. Další částky si pak účtuje osobní trenér. Většinou v řádech stokorun na hodinu.

„Cena osobního tréninku se pohybuje v podstatě od 500 korun nejlevnějších intro balíčků, což je trénink, které je kratší, až do částek v podstatě částek sahající k tisícikoruně. Záleží samozřejmě na balíčku - čím víc tréninků, tím nižší cena,“ upřesňuje trenér Jakub Šedivý.

Většina center v novém roce ceny nezvyšovala. Naopak. Aby kluby přilákaly nové zákazníky, nabízí jim nejrůznější slevové balíčky. Výhodné ceny mají například studenti nebo senioři.

Stoupá i zájem o služby výživových poradců

A nejde jen o cvičení, lidé se po vánočním hodování obracejí i na výživové poradce. Třeba Martin Škába má už teď desítky klientů. Kromě sestavování jídelníčků jim radí, jak mají nakupovat.

„Za klienty jezdím, doprovázím je do supermarketů, obchodů se zdravou výživou. Ten člověk musí mít návod, musí vědět, co si dát ke snídani. To znamená, že od toho se odvíjejí i ceny. Jestliže si člověk chce udělat program na tři měsíce, tak se ceny pohybují v řádech tisíců,“ popisuje.

Víc klientů teď mají i firmy s takzvanou krabičkovou dietou. Cena se pohybuje od 250 korun za den. Podle několika průzkumů a statistik z minulých let zkusilo alespoň nějaký druh diety už 70 procent Čechů. Každý desátý pak užívá podpůrné přípravky.

Právě za doplňky stravy a za tablety na hubnutí lidé ročně utratí okolo šesti miliard korun.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme