Komplikace pro novou ranvej na Ruzyni. ‚Chybí hodnocení dopadů na hlučnost a ovzduší,‘ uvedl soud

Přípravy výstavby nové paralelní ranveje na Letišti Václava Havla v pražské Ruzyni se komplikují. Krajský soud totiž zrušil vymezení paralelní dráhy v zásadách územního rozvoje Středočeského kraje. Podle soudu kraj nezohlednil některé zdroje hluku a emisí.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Václava Havla Praha | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Na komplikace výstavby paralelní ranveje na letišti v Praze v pondělí upozornil server zdopravy.cz. ČTK má rozhodnutí k dispozici. Kraj, na jehož hranicích s Prahou letiště je, může proti verdiktu podat kasační stížnost. Stavba dráhy má začít v roce 2025 a měla by navýšit současnou kapacitu letiště.

Projekt stavby paralelní dráhy tak za současného stavu nemůže pokračovat v úředním procesu k povolení stavby. Případnou kasační stížnost Středočeského kraje by řešil Nejvyšší správní soud.

Otestovat se na covid-19 je možné i na Letišti Václava Havla. Na výběr jsou standardní i expresní testy

Číst článek

Krajskému soudu vadilo především nedostatečné zhodnocení možné kumulace dopadů z provozu na nové dráze a na blízké železnici a dálnici. V zásadách prý schází vyhodnocení dopadů na hlučnost a ovzduší v okolí.

Letiště účastníkem řízení nebylo, jeho průběh však sledovalo. Mluvčí Roman Pacvoň uvedl, že letiště nadále pokračuje v přípravě projektů dalšího rozvoje, a to včetně paralelní dráhy, které by měly postupně navyšovat kapacitu letiště. „Investice do Letiště Praha považujeme z krátkodobého i dlouhodobého hlediska za nezbytné,“ řekl serveru Pacvoň. Podobná situace nastala i v roce 2013, kdy se počítalo se stavbou dráhy v roce 2019.

Rozhodnutí soudu uvítali zástupci pražských městských částí Nebušic a Suchdola. „Bez řádného posouzení všech negativních vlivů na životní prostředí není možné o další dráze ruzyňského letiště rozhodovat,“ uvedl starosta Nebušic Viktor Komárek.

Bělehrad, Mnichov a další místa. Letiště Praha má potvrzeno obnovení letů do 55 destinací

Číst článek

Podle něj lze očekávat negativní vliv letecké dopravy po stavbě dráhy na obytnou zástavbu „A opomenutí jeho řádného prověření může pak vyvolávat dojem manipulace se vstupními daty za účelem dosažení příznivějšího výsledku,“ podotkl. Starosta Suchdola Petr Hejl pak označil projekt paralelní dráhy za přežitý.

Letiště připravuje výstavbu paralelní ranveje kvůli potřebě rozšířit maximální kapacity. Loni odbavilo rekordních 17,8 milionu cestujících a ocitlo se tak na hraně své kapacity. Výstavba dráhy by měla podle stávajících plánů začít za pět let a stát by měla okolo devíti miliard korun. Dalším velkým projektem letiště je rozšíření druhého terminálu za 16 miliard Kč. To by mělo být dokončeno do roku 2028.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme