Letiště Vodochody může díky rozsudku dál chystat rozšíření. Kritici se chtějí odvolat
Letiště ve středočeských Vodochodech může pokračovat v přípravách rozšíření vzdušného přístavu. Umožňuje to dnes vydané odůvodnění rozsudku z loňského prosince. Obce a města v okolí, která proti stavbě dlouhodobě vystupují, chtějí proti stavbě i dál bojovat.
Aby se mohlo ve Vodochodech stavět, musí mít projekt na rozšíření letiště kladný posudek ohledně vlivu na životní prostředí. Ten už stavba měla, jenže později ministerstvo životního prostředí své rozhodnutí zrušilo.
Prosincový rozsudek Městského soudu v Praze zase zrušil rozhodnutí ministerstva.
O rozšíření letiště ve Vodochodech mluvili ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur a starosta Kralup nad Vltavou Petr Holeček
„Dnešní odůvodnění říká v podstatě to, že původní souhlasné stanovisko posouzení vlivu na životní prostředí je nadále platné, že můžeme pokračovat v územním řízení,“ uvedl generální ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur.
Chystaný projekt počítá s přestavbou původně továrního areálu, což by mělo vyjít asi na tři miliardy korun. Rozšířené letiště by pak mělo sloužit zejména nízkonákladovým leteckým společnostem nebo pro nepravidelné či privátní lety.
„My už sem měli připravenou dokumentaci pro úřední rozhodnutí těsně před tím, než nám ministerstvo životního prostředí to souhlasné stanovisko sebralo, takže v podstatě budeme teď jenom aktualizovat ty dokumentace, které máme,“ nastínil Kačur další postup.
Podle něj je důležité, že dal soud letišti zapravdu v hlavních oblastech, na něž mířily kritické výhrady, tedy co se týká hluku a vodního hospodářství.
Odpůrci stavby, podle nichž se zvýšený provoz negativně dotkne asi 30 tisíc lidí, však s verdiktem zjevně nejsou smíření.
„Je jasné, že se proti tomu rozsudku odvoláme, podáme kasační stížnost,“ uvedl starosta nedalekých Kralup nad Vltavou Petr Holeček (nezávislý za STAN). „Je pravděpodobné, že na tom budeme spolupracovat s ministerstvem životního prostředí,“ doplnil Holeček.
Ani případné výhody, které by rozšíření letiště mohlo regionu přinést, nepovažuje za dost silný argument. „Myslím, že záporná hlediska budou převažovat nad těmi kladnými,“ řekl Holeček.
I kvůli těmto výhradám Martina Kačur očekává časově náročné územní i stavební řízení.
„Předpokládáme, že odpůrci stavby využijí veškeré své možnosti, které mají, to znamená, že budou napadat soudně tuto stavbu a celý projekt, takže nikdo z nás teď nedokáže úplně přesně odhadnout, jak dlouhé časové období před námi je,“ řekl.
Podle něj to však jsou klasické problémy velkých infrastrukturních staveb. „Takže nic překvapivého oproti tomu, co je v Evropě, se nám neděje,“ dodal Kačur.