Letošní prázdniny byly na silnicích tragičtější než ty loňské, zemřelo už 149 lidí
Na českých silnicích zemřelo od začátku července už 149 lidí. To je o 17 víc než za celé loňské prázdniny. Na vyšší počet tragických nehod mohly mít vliv i extrémně vysoké teploty.
„Nejčastější příčinou tragických dopravních nehod v období letošních prázdnin bylo vjetí do protisměru nebo nesprávná jízda obecně a to právě může mít příčinnou souvislost s vysokými vedry,“ řekl Českému rozhlasu šéf BESIPu Martin Farář.
Co může být příčinou nárůstu dopravních nehod, vysvětluje šéf BESIPu Martin Farář
Vysoké teploty letos panovaly v podstatě celé dva měsíce. „A na řidiče vyvinovaly vyšší nároky na pozornost, schopnost jejich reakce,“ doplnil Farář.
Statistiky také ukazují, že až třetina všech prázdninových obětí zemřela v pátek. „Je to smutné, ale je to asi také tím, že právě v pátky ještě lidé odjíždějí na víkendy, ale také se připravují třeba na odjezd na dovolenou po práci,“ poznamenal šéf BESIPu.
„A jestliže se vyjíždí odpoledne někdy po práci, tak je člověk unavený, ne vždy úplně stoprocentně připravený na jízdu. Už vidí, jak se někde koupe u moře, a samozřejmě nepředpokládá, že se za těch devět deset hodin něco tragického stane,“ dodal.
'V uzavírkách raději počkat'
A i poslední prázdninový víkend teploty vystoupají nad třicítku. Navíc silnice v současné době připomínají jedno velké staveniště. „Je potřeba počítat s tím, že jsou všude uzavírky, že se opravují silnice. Je potřeba vyrazit o něco dříve, podívat se na dopravní zpravodajství, je potřeba se na to připravit,“ řekl Farář.
V uzavírkách by pak raději čekal, než se hnal dopředu. „Platí pravidlo, že zhruba posledních padesát kilometrů je těch neproblematičtějších, protože člověk už se vidí doma. Pokud do takovéto uzavírky vjedu v posledních kilometrech, tak se to snažím tlačit před sebou, dělám všechno možné, abych uzavírkou projel. A je to akorát přesně ta cesta, jak se tam nějak třeba i v lehkém ťukanci srazit,“ uzavřel.