Lidé by se měli zajímat v jakých podmínkách se vyrábí jejich oblečení
Nevládní organizace, která se jmenuje Společnost pro Fair Trade zjišťovala postoje výrobců oblečení k pracovním podmínkám zaměstnanců v rozvojových zemích. Zajímalo jí, zda oděvní firmy, které si nechávají šít oblečení ve třetím světě, kontrolují dodržování pracovního práva v továrnách odkud výrobky berou a zda pro jejich dodavatele nepracují děti.
„Jedním z největších problémů je šetření na výrobě, což se promítá do toho, že dělníci mají ohromně nízké mzdy daleko pod minimem stanovené indickou, bangladéšskou nebo jinou vládou. Promítá se to také na šetření na pracovních pomůckách, přičemž jejich práce se tak pro ně stává nebezpečná,“ popsala podmínky v asijských továrnách koordinátorka kampaně Michaela Rychtecká.
O nové kampani ‚Ušili to na nás‘ mluvila na Rádiu Česko její koordinátorka Michaela Rychtecká.
„Dělníci navíc pracují velmi dlouho a únava se potom také promítá na kvalitě výrobků,“ dodává Rychtecká. Podle ní je proto důležité, aby se zákazníci zajímali o to, kdo a v jakých podmínkách ušil jejich oblečení a aby vyžadovali po svých výrobcích férový přístup k těmto zaměstnancům:
„Existuje celá řada nezávislých auditů a certifikátů, které zajišťují, aby podmínky byly lepší. Jmenovala bych například Fair Wear Foundation. Jejich seznam se dá najít na internetových stránkách naší kampaně Ušili to na nás.“