Lidé chtějí vědět, kdy přinesou škrty pozitivní efekt

Současná vláda hlásila svůj záměr snížit schodek státního rozpočtu už v rámci volební kampaně a svých programů. Je současná komunikace mezi vládou a občany dostačující natolik, aby si vláda udržela popularitu a občané chápali její nutné kroky?

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nově jmenovaná vláda s prezidentem Václavem Klausem (uprostřed) | Foto: Tomáš Adamec

V současné době se nejvíce informací logicky dostává z médií a také od samotné vlády. Málokdo ví, že vláda má své informační centrum, kde jsou zaměstnanci připraveni odpovědět na všechny otázky.

Anna Matušková, odbornice na politický marketing z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, říká, že přiblížit vládu lidem je obecně problémem v celé Evropě a je složitý i způsob jak přiblížit její politiku.

Přehrát

00:00 / 00:00

polit. marketing.mp3

„Důraz by se měl klást na jistou otevřenost a snahu komunikovat. Samozřejmě, že politici se objevují v médiích, kde se vyjadřují, ale nemají čas objíždět jednotlivé občany jako v rámci volební kampaně.“

Vláda by měla konkrétně vysvětlit na daných příkladech, k čemu její úspory povedou. Ke změnám dojít musí, ale mělo by být řečeno, v jakém časovém horizontu přinesou kroky efekt a kdy se situace začne měnit k lepšímu.

Politici by kromě vysvětlování měli ukázat i pozitivní příklady na sobě. Informace z médií předkládají opětovné zneužívání poslaneckých náhrad nebo ukazují luxusní vybavení poslaneckých bytů nebo hejtmanských kanceláří.

„Je jasné, že dojde ke škrtům politiků a s nešvary je třeba počítat, ale zase by se neměla měnit vládní politika na základě toho, že někteří poslanci nadále zneužívají dávky,“ říká Matušková.

Tomáš Pavlíček, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme