Potravinářská inspekce opět objevila ošizené masové konzervy. Lidl je prodával v letákové akci

Další z maloobchodních řetězců, tentokrát Lidl, prodával masové konzervy, které obsahovaly výrazně nižší podíl masa, než je uvedeno na obalu, a navíc je prodával v letákové akci. Před necelým měsícem zjistila Státní zemědělská a potravinářská inspekce stejný problém v Penny marketu. Opět jde o masové konzervy původem z Polska. Lidl je prodával pod svou privátní značkou Pikok. Podle Lidlu jde o pochybení dodavatele, produkt stáhl z prodeje.

Tento článek je více než rok starý.

Brno (Aktualizováno: 21:50 27. 4. 2018) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Inspekce nařídila neprodleně stáhnout veškeré konzervy Pikok Sedlácké vepřové maso

Inspekce nařídila neprodleně stáhnout veškeré konzervy Pikok Sedlácké vepřové maso | Zdroj: Státní zemědělská a potravinářská inspekce

Výrobcem je Pamapol z města Rusiec. Konkrétně šlo o Chalupářské vepřové maso v konzervě o hmotnosti 300 gramů. Masa v ní mělo být 89 procent, laboratorním rozborem se však potvrdil obsah masa pouze v podílu 67,5 procenta. U jiné šarže byl podíl 75 procent.

Konzerva o stejné hmotnosti s názvem Sedlácké vepřové maso měla obsahovat 76,7 procenta vepřového masa a deset procent vepřové kýty, celkově však bylo masa pouze 69 procent. U další šarže téhož výrobku byl obsah masa 72,3 procenta a u další 70 procent.

Inspektoři odhalili v Penny Marketu mimořádný případ falšování masa. Řetězec zboží stáhl z prodeje

Číst článek

Pamapol vyjádřil nad situací politování. „Jsme překvapeni zjištěními Státní zemědělské a potravinářské inspekce, které byly zveřejněny dnes v souvislosti s výrobky Pikok Chalupářské maso a Pikok Sedlácké maso, prodávanými v České republice v obchodech Lidl, jakož i těmi, které byly uveřejněny 5. dubna v souvislosti s výrobky SÝPKA šlechtická, prodávanými v obchodech Penny Market,“ uvedla společnost s tím, že věc interně šetří.

„Máme určitou hypotézu a jsme připraveni transparentně sdílet s veřejností konečné výsledky tohoto šetření,“ doplnil Pamapol. „Naším hlavním cílem je dodávat na trh kvalitní výrobky,“ uzavřel.

Ošizené masové konzervy v letákové akci Lidlu | Zdroj: Státní zemědělská a potravinářská inspekce

Prodejce se dopustil klamání zákazníka, inspekce tedy nařídila obchodníkovi neprodleně stáhnout veškeré konzervy z prodeje. Zároveň mu uložila, aby všechny další šarže těchto výrobků a výrobky podobného charakteru od stejného výrobce nechal před uvedením na trh na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři.

Zároveň musí prodejce nechat testovat všechny další šarže, které jsou již v prodeji. S Lidlem také inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty a vloží informaci do evropského systému pro boj s falšovanými potravinami AACS.

Podle ústředního ředitele SZPI Martina Klanici je nepřijatelné, aby prodejce dosahoval atraktivních cen pomocí falšování a pak ještě potraviny nabízel ve slevových akcích. Podle prezidenta Potravinářské komory ČR Miroslava Tomana je dlouhodobě zřejmé, že si řetězce objednávají do slevových akcí výrobky z Polska se zoufalou kvalitou.

Inspekce nařídila neprodleně stáhnout veškeré konzervy Pikok Chalupářské vepřové maso | Zdroj: Státní zemědělská a potravinářská inspekce

Podle Lidlu se jednalo o kvalitativní pochybení, které firma řeší s dodavatelem. „Z prodeje byly neprodleně staženy všechny šarže výrobků Pikok Sedlácké vepřové maso a Chalupářské vepřové maso (obojí 300 g). Nyní se by tedy tyto výrobky již neměly v prodeji nacházet,“ uvedla mluvčí Zuzana Holá. Výrobky mohou zákazníci vrátit v kterékoliv prodejně Lidlu a dostanou peníze zpět.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme