Lidl smazal z obalů křesťanské kříže. Ať zákazníci zváží bojkot, reagoval ministr

Obchodní řetězec Lidl na obalech některých svých výrobků mazal kříže z řeckých kostelů. Jednalo se o produkty nabízené v rámci takzvaného řeckého týdne. Společnost Lidl uvedla, že důvodem bylo zachování politické a náboženské neutrality. Podle ministra zemědělství Mariana Jurečky z KDU-ČSL by ale zákazníci měli zvážit bojkot řeckého týdne.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Leták s černochem pobouřil zákazníky Lidlu. Žijeme v 21. století, vzkázal jim řetězec

Číst článek

„Je na zvážení, aby lidé sami zvážili, zda takovouto kampaň na řecký týden podporovat tím, že tam přijdou v týdnu nakupovat,“ uvedl pro Radiožurnál ministr zemědělství.

Podle Jurečky zašel Lidl, respektive jejich marketing, přes čáru a dopustil se nekorektního činu. „Pokud chtějí a používají symbol tradičních pravoslavných kostelů na fotografii, tak pak to mají používat se vším všudy."

„Každý slušný vzdělaný člověk ví, že to je velká historie křesťanství, která má své symboly. Ke kostelu patří kříž, stejně jako k islámu patří některé symboly a všichni to víme," dodal ministr. 

Obchodní řetězec Lidl na svých letácích propagujících řecké týdny smazal kříže z modrých kupolí kostelů na ostrově Santorini. Jako první o tom informoval zpravodajský web belgické televize RTL na základě upozornění zákazníků.

Lidl se za vzniklou situaci na svém facebookovém profilu omluvil. „Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem,“ napsala společnost.

Adéla Davidová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme