Lidovci se distancovali od kampaně Evropě to osladíme, kritizují ji i zelení

Vládní kampaň s mottem Evropě to osladíme kritizují dvě menší koaliční strany. Jak lidovci, tak zelení nesouhlasí s heslem českého předsednictví, které má podle nich poučující nádech. KDU-ČSL se od kampaně distancovala. Shodl se na tom celostátní výbor strany. Lidovci také vyzvali koaliční partnery, aby s nimi víc o přípravě předsednictví komunikovali.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Předseda KDU-ČSL Jiří Čunek na TK po zasedání předsednictva a celostátního výboru strany | Foto: ČTK

Lidovcům se nelíbí heslo kampaně. Podle jejich šéfa Jiřího Čunka se snažili být její autoři jen zajímaví: "Jsme přesvědčeni, že byť se snažili zpracovatelé tohoto návrhu být zajímaví a výjimeční, tak přeci jen v tom kontextu, co to v češtině znamená, že my vám to osladíme, což je dokonce i velmi komplikovaně přeložitelné do chápání jiných národů Evropy, tak se domníváme, že je to naprosto nevhodně zvolená kampaň."

Podle Čunka by ale měla hlavně vláda v plánování podobných kampaní postupovat jednotně. Úřad vlády prý totiž koaliční strany o svém plánu neinformoval. Čunek prohlásil, že byl kampaní překvapen:

"Celostátní výbor přijal usnesení, kde vyzval naše koaliční partnery, abychom nadále, co se týká propagace České republiky pro předsednictví, postupovali společně, abychom se nepřekvapovali. Protože vláda ani koaliční partneři nebyli informováni o této aktivitě Úřadu vlády a především ministra pro evropské záležitosti Alexandra Vondry. Všichni jsme se ve středu po vládě jen divili, co to za kampaň je."

Podobné výtky jako KDU-ČSL, má ke kampani i Strana zelených. Rádiu Česko to potvrdil její 1. místopředseda a ministr školství Ondřej Liška:

"Já se s touto kampaní neztotožňuji. Respektuji to, že už byla realizována. Já jsem o tom nebyl informován a dozvěděl jsem se o tom z médií, podobně jako občané. Myslím si, že to poselství je nevhodné, mylné, špatné, je zavádějící. Z toho českého my vám to osladíme přece jasně vyznívá - my vám ukážeme zač je toho loket, my vás poučíme, my vám ukážeme to, co vy nevíte. A to je úplný nesmysl."

Jak dále Ondřej Liška řekl, teď už s kampaní nelze nic udělat. Vyvolaná debata je ale pro vládu impulzem k tomu, aby se podobně nešťastných kroků během českého předsednictví vyvarovala.

Vicepremiér pro evropské záležitosti Alexandr Vondra, který je autorem kampaně, postoj lidovců odmítl. Radiožurnálu řekl, že premiér i on o všem informovali na posledním zasedání vlády a jak Jiří Čunek, tak Cyril Svoboda tehdy ke kampani neměli připomínky:

"Pokud jde o lidovce, my s nimi samozřejmě počítáme, včetně jejich předsedy Jiřího Čunka. Určitě i on se zapojí do příprav předsednictví - třeba by se mohl naučit nějaký cizí jazyk. Nebo by mohl připravit ministerstvo pro místní rozvoj tak, aby skutečně po všech stránkách na předsednictví bylo připraveno jako vzorové ministerstvo."

Kampaň kriticky hodnotí i odborníci na média a reklamu i opozice.

Lenka Rákosová, Veronika Malá, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme