Loni zemřelo na českých silnicích 633 lidí, o padesát více než v roce 2013

Loni zemřelo při autonehodách v Česku 633 lidí, o 50 více než v roce 2013. Vyplývá to z policejních statistik. Loňským nárůstem se tak zastavil předchozí vytrvalý šestiletý pokles úmrtí při nehodách. Navzdory růstu je ale loňské množství zemřelých po roce 2013 druhé nejnižší od roku 1961.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní nehoda (ilustrační foto)

Dopravní nehoda (ilustrační foto) | Foto: Simona Bartošová

„Pokud se podíváme na dlouhodobou statistiku, tak nadále nehodovost klesá, ale ve srovnání s loňským rokem jsou čísla narůstající,“ potvrzuje ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Faktorů, které ovlivňují dopravní nehodovost, je několik. „Jedním z výrazných faktorů je počasí. V roce 2013 byla dlouhá zima, nejméně chránění účastníci silničního provozu jako jsou motorkáři, cyklisté a chodci se na komunikacích začali pohybovat až někdy koncem dubna,“ uvádí Lerch a pokračuje:

Přehrát

00:00 / 00:00

O nehodovosti a úmrtí na českých silnicích mluví ředitel dopravní policie Tomáš Lerch

„Oproti tomu v roce 2014 zimní sezóna de facto ani nezačala a to byla skutečnost, která se na komunikacích projevila. Pak tu byly povodně, které zasáhly významnou část území. Byl sice stejný počet nehod, ale s menšími následky. Ale přesto 633 lidí, kteří zemřeli, je poměrně vysoké číslo. Oproti vyspělým státům Evropy máme ještě co dohánět.“

Policie se bude dál podle Lercha snažit pozitivně ovlivňovat bezpečnost silničního provozu: „Policie je ale jen jedním ze subjektů, který se spolupodílí na bezpečnosti silničního provozu.“

Nejvíce lidí zemřelo na silnicích v roce 1969, kdy si nehody vyžádaly 1758 životů.

Policie v roce 2014 iniciovala několik legislativních změn, které by chtěla, aby v příštím roce platili.

„Je to zejména otázka zviditelnění chodců. Myslíme si, že tato oblast skýtá možnosti pro zlepšení. Zároveň prosazujeme zlepšení v oblasti technického stavu, který je nejen příčinou dopravních nehod, ale hlavně se na nich podílí. Tady chceme, aby se vozidla po těžkých nehodách musela podrobit pravidelné kontrole a technické prohlídce,“ dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme