Magistrála se u Národního muzea zřejmě přesune pod zem

Z horní části Václavského náměstí pravděpodobně zmizí severojižní magistrála. Změnu centrálního pražského náměstí připravuje magistrát hlavního města, který chce propojit Václavské náměstí s Vinohradskou třídou bulvárem pro pěší. Podle předpokladů vedení města by se tak kapacita magistrály snížila ze současných 85 na zhruba 50 tisíc automobilů denně.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Provoz na severo-jižní magistrále

Provoz na severo-jižní magistrále | Foto: Jan Rosenauer

Přestavba prostoru v okolí Národního muzea bude možná teprve po dostavbě severozápadní části vnitřního automobilového okruhu Prahy, to je zhruba za 5-6 let. Jak by měla horní část Václavského náměstí vypadat, popisuje ředitelka ústavu rozvoje Prahy Světlana Kubíková. "Magistrála by především měla ustoupit za muzeum. Samozřejmě řešení dostat auta pod zem je cílové řešení."

Analýza teď prozkoumá dvě zpracované varianty jak okolí Národního muzea vyřešit. Podle jedné varianty by vedla magistrála za muzeem po povrchu. Druhá počítá s výstavbou tunelu pod Vinohradskou ulicí. Tento způsob se líbí vedení města i architektům víc, potvrzuje to jeden z nich Milan Körner. "U varianty A je nevýhodou to, že polovinu cíle nesplňuje, propojení prostoru Muzea na Vinohradskou nesplňuje."

Cílem celé přestavby je propojit Václavské náměstí s Vinohradskou třídou pěším bulvárem, a to by se právě podařilo v případě, že by auta jezdila v podzemí. Výsledky analýzy budou známy pravděpodobně v dubnu.

Markéta Kaclová, Hana Jurášková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme