Praha rozšíří ‚chodník smrti‘ u hlavního nádraží. Namísto pár decimetrů bude mít až tři metry
Hlavní město nechává rozšířit chodník u magistrály vedoucí od hlavního nádraží kolem Národního muzea na Vinohrady. Na trase mají pěší nyní v některých místech k dispozici jen 30 centimetrů širokou cestu. Po dokončení prací bude mít nejužší místo chodníku 175 centimetrů. Řidiči přitom nepřijdou o žádný jízdní pruh. Nový chodník by měl být hotový na konci listopadu, uvedl ve středu v tiskové zprávě mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
Pražané na cestě od hlavního nádraží k Národnímu muzeu a dále na Vinohrady, kde musejí procházet v těsné blízkosti projíždějících aut a autobusů, říkají chodníček smrti.
Praze vadí problémy s koloběžkami, provozovateli vypoví memorandum. ‚Jde o signál,‘ říká náměstek
Číst článek
„Chodník podél magistrály mezi hlavním nádražím a Národním muzeem rozšíříme tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Neubereme zároveň jediný jízdní pruh, jen upravíme jejich šířku,“ řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Chodník bude mít v nejužším místě zhruba 1,8 metru, v nejširším až tři metry. Na magistrále zůstane širší pravý jízdní pruh, aby tudy mohly bezpečně projíždět autobusy.
Stavba navazuje na loni dokončenou úpravu prostoru mezi historickou a novou budovou Národního muzea. „Použijeme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradí krásná žula z Mrákotína,“ doplnil Scheinherr.
Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.