Majitel kamionu rozhoduje, kde řidič natankuje. Česko kvůli cenám neláká

Většina českých dopravců zabývajících se mezinárodní přepravou raději tankuje levnější naftu v cizině. Zareagovali tak na zvýšení spotřební daně o korunu. Stát zamýšlel dostat více peněz do státního rozpočtu, za poslední tři roky ale vybírá stále méně. Nákladní auta navíc mají obrovské nádrže, jejich majitelé proto pečlivě vybírají, kde naftu vezmou.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Předjíždění kamionů

Předjíždění kamionů | Foto: Kateřina Křenová

„Vozidlo mezinárodní dálkové přepravy, tam je nádrž od 700 do 1200, do 1500 litrů nafty. Když vezmu svůj vůz, tak já mám 700 litrů nafty, a když budu brát určitou průměrnou spotřebu, tak ujedu 2200 kilometrů bez tankování,“ upozorňuje jeden z řidičů Petr Prachař.

Ceny nafty na stojanech čerpacích stanic řidiče kamionů nezajímají. Většina dopravních firem má smlouvy s jednotlivými tankovacími společnostmi, které jim každý týden nabízejí své ceny.

Dispečeři podle nich vybírají, kam řidiče pošlou. Vzhledem k vysoké spotřební dani v České republice míří kamiony velmi často k zahraničním pumpám.

„Kde máme tankovat, to vyplývá z toho, kde jaké firma udělá smlouvy pro ten konkrétní týden, jakou firma, u které tankujeme, udělá cenu. A tam máme vyloženě řečeno, že na těchto místech tankovat v zahraničí – v Rakousku, na Slovensku, v Lucembursku. Tam že můžeme jít do plna, že tam je nafta levnější než v České republice,“ potvrzuje Prachař.

Eva Kézrová, krw Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme