Majitelé nemovitostí dostali složenky na zaplacení daně s nesprávným číslem účtu
Desetitisíce majitelů nemovitostí dostaly složenky na zaplacení daně z nemovitosti s chybným číslem účtu. Kdo se pokusil daň zaplatit v bance, nepovedlo se mu to. Číslo účtu totiž neexistuje. Ti, co složenku zaplatili na poště, dostanou peníze zpět.
Správné složenky se budou podle Petry Homolové z Generálního finančního ředitelství rozesílat v květnu.
„Majitelé nemovitostí, kteří dostanou složenku v květnu, ji dostanou se správnými údaji. To znamená, že všichni majitelé nemovitostí, kteří obdrželi složenky v dubnu, to znamená v pátek, sobotu, pondělí nebo dnes, mají na složence uvedeno nesprávné číslo bankovního účtu.“
O chybném rozeslání složenek mluvila Petra Homolová z Generálního finančního ředitelství
„Jednalo se o chybu při zpracování dat. Finanční správa, konkrétně Generální finanční ředitelství, předalo dodavatelské firmě správné datové soubory, čili byla tam i správná čísla bankovních účtů, ale dodavatelská firma vytiskla složenky s nesprávnými daty.“
„Čili za tisk a rozesílání složenek odpovídá tato dodavatelská firma,“ uvedla Petra Homolová. „Je to firma Océ Česká republika.“ Následně bude finanční správa jednat s dodavatelem o sankcích a úhradě vzniklých nákladů podle uzavřené smlouvy.
K novým složenkám i omluvný dopis
K novým složenkám rozesílaným v první polovině května bude přiložený i omluvný dopis.
„Zatím má finanční správa informace, že se nedaří zaplatit na neexistující bankovní účty. Ale je pravda, že už existují jednotky případů, kdy se podařilo zaplatit prostřednictvím České pošty. A v tomto případě tento člověk se z našeho omluvného dopisu v čas dozví, že zaplatil na neexistující číslo bankovního účtu. A bude mít v podstatě dvě možnosti,“ uvedla Homolová.
„Buď zaplatí daň znovu na správné číslo účtu a vyčká na vrácení částky z České pošty, nebo se může stát, že nebude mít před vrácením částky z České pošty dostatek prostředků, aby daň zaplatil znovu.“
„A v tom případě vejde v jednání s místně příslušným finančním úřadem a sdělí mi důvody, pro které prostě nemůže částku včas uhradit znovu na správný účet. Tyto případy bude finanční správa řešit individuálně tak, aby nedošlo k poškození práv poplatníka,“ přislíbila Petra Homolová.