Masarykův okruh v Brně oslavil v červenci třicátiny. Nahradil starou přírodní závodní trať

O víkendu se v Brně na Masarykově okruhu pojede mistrovství světa motocyklových závodů MotoGP. Jeden z nejširších okruhů v Evropě letos slaví své třicátiny. Postavený byl v roce 1987 a po víc než 50 letech nahradil starou přírodní závodní trať, která tehdy vedla přes tichou vesničku Popůvky.

Brno Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Masarykův okruh | Foto: Petr Bušta

Tehdy, ještě na staré trati, která byla místy postavená z dlažebních kostek, se v roce 1954 výborně vedlo československému závodníkovi Františku Šťastnému. Jak z ní z dobového videa umístěného na serveru Youtube.

V osmdesátých letech minulého století ale okruh přestal vyhovovat bezpečnostním podmínkám a ztratil patřičnou homologaci pro další závody. Proto se začala stavět nová, moderní, trať nedaleko Kývalky. Na stavbě se byl tehdy podívat i Martin Straka, který později začal motoristické závody komentovat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Masarykův okruh v Brně oslavil v červenci své třicáté narozeniny.

„Byl to duben 1987, šel jsem pěšky, celý den hrozně pršelo. A když jsem tam dorazil celý zablácený a promočený, tak sem došel konkrétně do prostoru dnešního „céčka“ čili takzvaného stadionu. Tak jsem tam najednou viděl všechna auta a motorky,“ říkal pro Radiožurnál.

Nový Masarykův okruh byl slavnostně otevřený 17. července 1987. Takhle o tom informoval Československý rozhlas: „V Brně byl dnes otevřen areál branně technických činností Svazarmu a nová závodní trať Velké ceny Československa. Dílo patří k nejlepším v Evropě.“

Široká trať

Nový okruh je dlouhý přes pět kilometrů. Závodníci musí projet celkem 14 zatáček a trať nepatří zrovna mezi ty jednoduché.

„Je samozřejmě velice specifická a poměrně dlouhá. Podobně jako stará Masarykova dráha je závod zčásti do vrchu. Jedna zvláštnost a obtížnou, je velice široká,“ vysvětluje komentátor Martin Straka.

Široká je dráha kolem patnácti metrů. Přibližně před deseti lety prošel závodní okruh kompletní rekonstrukcí. Starý, někde už značně poničený povrch, nahradil nový asfalt. Nejvíce triumfů v MotoGP za posledních pět let získal na Masarykově okruhu Dani Pedrosa, který tam vyhrál i loni. Čeští fanoušci ale určitě budou držet palce českému jezdci Karlu Abrahámovi, který pojede v královské kubatuře.

Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme