Média nesmí po dobu prohibice vysílat reklamu na tvrdý alkohol
Vysílání reklamy na tvrdý alkohol je po dobu prohibice nelegální. Rozhodla o tom dnes Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Za odvysílání reklamy hrozí pokuta až dva miliony korun.
Podle mluvčí České televize Michaely Fričové Česká televize už tyto reklamní spoty stáhla:
„Česká televize si je plně vědoma vážnosti situace, proto už během víkendu stáhla veškerou reklamu na alkohol s vyšším procentem než 20. V tuto chvíli právní oddělení České televize zpracovává stanovisko, na základě kterého určíme další kroky, stejně tak jako případné kompenzace poškozeným klientům.“
Rozhodnutí zdůvodlila Kateřina Kalistová, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání ve Stalo se dnes
Kateřina Kalistová, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání ve Stalo se dnes vysvětlila, že zákaz vysílání reklamy na tvrdý alkohol bude platit po celou dobu platnosti mimořádného opatření ministra zdravotnictví.
„Záležitost upravuje zákon o regulaci reklamy, konkrétně ustanovení paragrafu 2, odstavec 1, písmeno a, kde se zakazuje reklama zboží, služeb, nebo jiných výkonů či hodnot, jejichž prodej, poskytování nebo šíření je v rozporu s právními předpisy,“ uvedla Kalistová.
Případná kompenzace ušlého zisku médií je podle ní mimo kompetenci rady. „Věřím, že tak daleko ta věc nedojde, že zde funguje určitá společenská odpovědnost: Už na začátku některá média deklarovala ochotu. A teď to uvádějí v praxi a tyto reklamy nevysílají - ať zákon říká, co chce,“ předpokládá Kateřina Kalistová, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.