Média nesmí po dobu prohibice vysílat reklamu na tvrdý alkohol

Vysílání reklamy na tvrdý alkohol je po dobu prohibice nelegální. Rozhodla o tom dnes Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Za odvysílání reklamy hrozí pokuta až dva miliony korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize. Ilustrační foto

Televize. Ilustrační foto | Foto: Fotobanka stock.xchng

Podle mluvčí České televize Michaely Fričové Česká televize už tyto reklamní spoty stáhla:

„Česká televize si je plně vědoma vážnosti situace, proto už během víkendu stáhla veškerou reklamu na alkohol s vyšším procentem než 20. V tuto chvíli právní oddělení České televize zpracovává stanovisko, na základě kterého určíme další kroky, stejně tak jako případné kompenzace poškozeným klientům.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozhodnutí zdůvodlila Kateřina Kalistová, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání ve Stalo se dnes

Kateřina Kalistová, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání ve Stalo se dnes vysvětlila, že zákaz vysílání reklamy na tvrdý alkohol bude platit po celou dobu platnosti mimořádného opatření ministra zdravotnictví.

„Záležitost upravuje zákon o regulaci reklamy, konkrétně ustanovení paragrafu 2, odstavec 1, písmeno a, kde se zakazuje reklama zboží, služeb, nebo jiných výkonů či hodnot, jejichž prodej, poskytování nebo šíření je v rozporu s právními předpisy,“ uvedla Kalistová.

Případná kompenzace ušlého zisku médií je podle ní mimo kompetenci rady. „Věřím, že tak daleko ta věc nedojde, že zde funguje určitá společenská odpovědnost: Už na začátku některá média deklarovala ochotu. A teď to uvádějí v praxi a tyto reklamy nevysílají - ať zákon říká, co chce,“ předpokládá Kateřina Kalistová, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Lucie Husárová 1 Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme