Mediální odborníci kritizují podobu letošní předvolební kampaně
Letošní předvolební kampaň hodnotí mediální odborníci jako velmi špatnou. Politické strany do ní přitom investují stále více peněz.
Letošní billboardová prezentace politických stran odporuje základním pravidlům dobré reklamy. Je to názor vysokoškolských pedagogů, mezi něž patří i Jan Jirák z Katedry mediálních studií Univerzity Karlovy.
"Myslím, že letos víc než kdy jindy jsou bez ohledu na politické strany špatně prezentované obličeje. Mám pocit, že politici jsou si zobrazením velmi podobní a liší se pouze mírou mrtvolnosti," říká Jirák.
Způsob reklamních zobrazení přitom posuzovaly celé volební týmy. Jak peníze, které strany získávají od státu a tedy daňových poplatníků použijí, závisí jen na nich.
"Na evropském kontinentě zákony omezují pouze zdroje, z nichž politické strany prostředky na kampaň získávají. Není mi známo, že by nějakým způsobem byly omezeny výdaje, co do výše," říká Karel Klíma z Katedry ústavního práva Západočeské univerzity.
Ulice měst tak zaplnily billboardy se základními významovými chybami. Podle Jana Jiráka jde politikům jen o to být vidět, bez ohledu na způsob: "Já jsem hluboce přesvědčen, že do toho politické strany dávají peníze hlavně proto, že to dělají ostatní strany. Myslím si, že to ale je poněkud drahý rituál."
V součtu pět největších politických stran letos za kampaň před volbami utratí přes čtvrt miliardy korun.