Města tratí kvůli registru vozidel. Budou chtít peníze od ministerstva dopravy

Městům pomalu dochází trpělivost s problémovým registrem vozidel. Některá uvažují, že náklady spojené se špatným fungováním systému budou požadovat po ministerstvu dopravy. To platí provozovateli registru, firmě ATS – Telcom Praha, 13 milionů korun měsíčně za IT služby.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Centrální registr vozidel na mnoha místech stále plně nefunguje

Centrální registr vozidel na mnoha místech stále plně nefunguje | Zdroj: ČTK

Ministerstvo dopravy přiznalo, že firmu ATS - Telcom Praha, která dostala za úkol vyvinout nový centrální registr vozidel bez výběrového řízení, dobře zná. Smlouvu na IT služby s ní totiž uzavřelo už v roce 2010. Ministerstvo společnosti měsíčně platí miliony i v případě, kdy nic nepotřebuje.

Smlouvu na tři roky podepsal v roce 2010 tehdejší náměstek ministra Roman Boček. Firma tak od ministerstva dostane za IT služby 474 miliónů korun. Částka 37 milionů korun, kterou má obdržet za problematický registr, je podle ministerstva zahrnuta v celkovém obnosu tříleté smlouvy z roku 2010.

Současné problémy s registrem ministerstvo svaluje na předchozí vedení úřadu. Novou aplikaci zatím od firmy oficiálně nepřevzalo. Radnicím už ale s pomalým a nestabilním systémem dochází trpělivost.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Rádia Česko byl kladenský primátor a předseda Svazu měst a obcí Dan Jiránek

Například brněnský primátor Onderka chce náklady spojené se špatným fungováním registru vymáhat právě na ministerstvu dopravy. A podobný krok zvažují i další města.

„My to také zvažujeme. Během těch 14 dnů, kdy systém fungoval omezeně nebo vůbec, jsme přišli o půl milionu korun. Samozřejmě bude záležet na tom, jak se bude nadále dařit odstraňovat ta zdržení. Pokud budou odstraněna a lidé přijdou, peníze dostaneme zpět. Pokud ne, budeme je požadovat, protože naši úředníci pracují, počítače fungují a ty problémy nejsou naše vina,“ říká kladenský primátor a předseda Svazu měst a obcí Dan Jiránek

Ztráty plynou především z toho, že úřady nemohou odbavit lidi, kteří si přijdou něco vyřídit, a tím pádem od nich ani nevyberou peníze za danou službu. „V celé České republice by to znamenalo ztráty v řádech desítek milionů korun pro jednotlivé magistráty a městské úřady,“ vypočítává Jiránek. Příští týden se chtějí zástupci Svazu města a obcí sejít a jednat o dalším postupu.

O odškodnění kvůli problémovému registru zatím písemně požádali tři lidé – jeden podnikatel a dvě fyzické osoby. Chtějí celkem 25 700 korun.

Kateřina Kozmová, Magdaléna Trusinová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme