Stavba metra D získává jasné kontury. Úsek z Pankráce do Písnice vyjde skoro na 40 miliard

Výstavba plánované trasy pražského metra D v úseku z Pankráce do Depa Písnice by měla vyjít na 39,7 miliardy korun. Nejvíc peněz z rozpočtu (21 miliard) spolkne výstavba tunelů a vestibulů. Vyplývá to z dokumentu, který v úterý projednal magistrátní dopravní výbor. Letos v létě by měl začít geologický průzkum, který potrvá asi rok.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Metro D | Foto: ČTK | Zdroj: ČTK

Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také na náměstí Míru. Trasa má odlehčit lince C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem.

Z celkové sumy vyjdou vlaky a řídící systém na 6,5 miliardy, depa a parkoviště na 5,7 miliardy korun a další peníze bude nutné vydat například na výkupy pozemků a povrchové části stanic.

Metro D, stavba linky čističky odpadních vod. Praha bude příští rok hospodařit se schodkem 16 miliard

Číst článek

Kvůli výkupu pozemků chtějí dopravní podnik (DPP) a hlavní město založit společný podnik s developerem. Vítězem tendru byla firma Penta Investments. DPP podle svého generálního ředitele Martina Gillara není sámschopen pozemky vykoupit.

Vlastníci žádají mnohem vyšší částky, než na kolik je ocenily posudky dopravního podniku. Zároveň chtějí kompenzaci za roky, kdy na území byla dána stavební uzávěrka. Společný podnik by s výkupem podle Gillara neměl mít problém. DPP se potřebuje domluvit s vlastníky 451 pozemků z celkově nutných 655 parcel.

Ze společného podniku by byla vyjmuta území u stanic Nádraží Krč a Nemocnice Krč. „Je to z toho důvodu, že majetkově vlastníky, kteří mají pozemky prodat nebo poskytnout práva k pozemkům, zastupuje jeden subjekt a s tímto subjektem v tuto chvíli jedná hlavní město za účasti DPP a Prahy 4. Předpokládám velmi optimisticky dohody s vlastníky v druhém, respektive třetím kvartálu 2018,“ nastínil Gillar.

Linka D bez řidičů

Letos v létě by měl začít geologický průzkum pro první plánovaný úsek mezi Pankrácem a Novými Dvory. „Zhruba v červnu, v červenci bychom začali se samotnými pracemi. Ty by končily zhruba v srpnu roku 2019,“ oznámil na jednání výboru Gillar. Průzkum se uskuteční na čtyřech místech a vyjde asi na jednu miliardu korun.

Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. V první fázi má vzniknout úsek Pankrác - Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory a pak do konečné Depo Písnice. Následovat má úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede odtud, zatím není rozhodnuto. Podle jedné varianty má vést na náměstí Republiky, podle další na Žižkov a do Vysočan.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme