Mezi Měřínem a Velkým Meziříčím na dálnici D1 začaly přípravy na další etapu modernizace

Silničáři začali s přípravou modernizace dálnice D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím západ. Ve směru na Brno malují pruhy, po tuto dobu bude doprava tímto směrem vedena levým jízdním pruhem.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silničáři připravují na dálnici D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím nové vodorovné značení

Silničáři připravují na dálnici D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím nové vodorovné značení | Zdroj: ČTK

Pokládka vodorovného značení bude trvat dva dny, pak silničáři osadí dočasná svodidla.

Následovat bude provizorní rozšíření jízdního pásu směrem na Prahu, aby na něj mohla být převedena doprava v režimu 2+2 jízdní pruhy v průběhu modernizace jízdního pásu na Brno. Práce na této etapě budou budou trvat do poloviny března.

Celá modernizace by měla skončit příští rok. „Díky zahájení prací již v průběhu zimního období se nám podaří zkrátit modernizaci tohoto úseku o půl roku,“ řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Úsek Měřín – Velké Meziříčí západ
• délka: 7,2 km
• šířka: 26,5 m, po modernizaci 28 m
• plocha vozovek: 201 600 m2
• cena modernizace: 1,03 miliardy Kč bez DPH
• zhotovitel: Sdružení Eurovia CS a Strabag
• výstavba: 1972–1976
• modernizace: 2015–2017
Zdroj: ŘSD

Silničáři budou při rekonstrukci řešit i odvodnění dálnice. Opravovaný úsek bude mít cementobetonový povrch, jeho předpokládaná životnost je podle Ředitelství silnic a dálnic 30 let.

„Sice není tak komfortní, pokud jde o hlučnost provozu, ale je drsnější a tím je podstatně bezpečnější, jak pokud jde o brzdnou dráhu, tak vedení řízení v případě, že povrch bude vlhký,“ vysvětluje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Modernizace víc než sedmikilometrového úseku mezi 134. a 141. kilometrem bude stát přes 1 miliardu korun. Na starost ho má sdružení firem Eurovia CS a Strabag.

Letos chtějí silničáři zahájit rekonstrukce D1 ještě na dalších pěti nových místech. Omezení se tak během roku objeví například mezi Velkou Bíteší a Devíti Kříži nebo mezi Jihlavou a Velkým Beranovem. Nejdelším, čtrnáctikilometrovým zúžením pak budou letos projíždět řidiči mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

Modernizace dálnice D1 v roce 2016 | Foto: Český rozhlas

ČRo, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme